سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:۵ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی شهرستان تکاب هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پیمان آرامون سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه بررسی برنامه‌های مدون شهرداری‌ها و میراث در زمینه بافت تاریخی شهر‌های استان گفت: موضوع بافت فرهنگی و تاریخی، حفظ ارزش ها‌ی زندگی _ عناصر رفاهی اجتماع و بحث توریستی و گردشگری است که ارگان ها‌ی مربوط مخصوصا میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری‌ها باید در احیا و مناسب سازی آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
 
آرامون با تاکید اهمیت داشتن برنامه مدون برای احیا بافت تاریخی گفت: کارشناسان میراث موظف هستند با افق روشن بین یک الی ۲ ماه برای شهر‌های ارومیه خوی تکاب ماکو و سلماس شرح وظایف و نقشه راهبردی مناسب ترسیم کنند

او  اضافه کرد: ۵ میلیارد ریال برای پیاده رو سازی و بافت تاریخی شهر تکاب به تصویب رسیده که به زودی واریز میشود و شهرداری‌ها نیز برای اقدامات لازم ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد

جباری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز گفت: باور به اهمیت حفظ بافت تاریخی شهر‌ها یک اصل انکار ناپذیر است و نیازمند تعامل کارساز با شهرداری‌ها برای پاسخ گویی به نیاز مردم و نسل‌های آینده با روش‌های علمی و درست هستیم.

او  اضافه کرد: محدود کردن مساحت بافت‌های تاریخی شهر‌ها کار اشتباه و غیر قانونی است و شهرداری‌ها مکلف به مطالعه کارشناسانه هستن و ضرورت اختصاص اعتبارات لازم به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

جباری افزود: شهرداری ارومیه خوشبختانه در تعامل دو طرفه برای احیا راسته پنیر سازان بازار ارومیه از بابت اعتبار همکاری‌های لازم را انجام داده است.
 
 
انتهای پیام/م
 

لزوم توجه به بافت فرسوده شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.