رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که در شبکه‌اجتماعی تلگرام به بهانه دوستی از دختران جوان سوء استفاده می‌کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: خانمی ۲۳ ساله ساکن تهران به پلیس فتای پایتخت با در دست داشتن پرونده‌ای با موضوع تهدید و اخاذی مراجعه و در اظهارات خود توضیح داد: در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که با آیدی خودش پیامی با محتوای طرح دوستی برای من ارسال کرده بود و من هم از روی ساده لوحی تقاضای وی را پذیرفتم و گفت و گوهایمان آغاز شد.

این مقام انتظامی گفت: شاکی اظهار داشت: مدتی از آشنایمان گذشته بود و به وی علاقه‌مند شدم و با پیشنهاد ازدواج از سوی وی، علاقه من به وی بیشتر و بیشتر شد تا جائی که تصاویر شخصی و خصوصی ام را برایش فرستادم. در حالی که نمی‌دانستم که پشت این چهره مهربان، فردی دروغگو وجود دارد و با طرح دوستی قصد سوء استفاده از من را دارد.

پس از گذشت مدتی از دوستی مان از من درخواست مبلغی پول کرد و من برای نشان دادن اعتمادم به وی مبلغ درخواستی‌اش را دادم و قرار بود از مدت کوتاهی به من عودت دهد. هنوز مبلغ پول را پس نداده بود که مبالغ دیگری درخواست کرد و وقتی با پاسخ منفی من مواجه شد شروع به تهدید و انتشار تصاویرم در فضای مجازی کرد و تا کنون در چندین مرحله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از من اخاذی کرده است. اما دیگر از تهدیدات او خسته شدم و مزاحمت‌های او باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برایم شده است و درخواست رسیدگی را دارم.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار مهندسین فتا قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.


بیشتر بخوانید: اخاذی از شهروند خانم پس از ارسال بدافزار برای وی


وی افزود: در تحقیقات پلیسی مردی ۳۲ ساله، ساکن محله بلوار فردوس شناسایی شد و هماهنگی‌های قضائی وی در محل سکونتش جلب و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ابتدا متهم خود را بی اطلاع از اظهارات شاکی نشان می‌داد، اما با دیدن تحقیقات مفصل پلیسی به ناچار به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد: وقتی که فهمیدم شاکی از انتشار اطلاعات شخصی خود بسیار واهمه دارد از وی اخاذی کردم و در طی چندین مرحله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از او گرفتم.

سرهنگ کاظمی در پایان به شهروندان عزیز یادآوری کرد: برخی از مجرمان سایبری برای نیل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه‌ای می‌زنند و با فریب قربانی خود و پیشنهاد دوستی و طرح ازدواج به عمل مجرمانه خود تحقق دهند.

انتهای پیام/

سوء استفاده از دختران جوان با ترفند دوستی در تلگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار