بیش از پانصد هزار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم آذربایجان غربی در بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان شرکت کردند

دانش آموزان آذربایجان غربی نمایندگان خود را درشورای دانش آموزی انتخاب کردندقدرت الله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها بیست و پنج هزار نفر به عنوان منتخبان دانش آموزان استان در سه هزار و ششصد مدرسه استان به عنوان شورای دانش آموزی انتخاب می‌شوند.
وی بیان کرد: ترکیب منتخبین شورا‌های دانش آموزی متناسب با جمعیت دانش آموزان در مدارس بین ۵ تا ۱۱ نفر تشکیل می شود و به عنوان بازوی مشورتی مدیر مدرسه به صورت رسمی از روز ۸ آبان ماه هم زمان با روز نوجوان و سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید فهمیده فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۷ نفر از اعضای شورای دانش آموزی استان آذربایجان غربی شامل بر ۳ نفر دختر و سه نفر پسر و یک نفر هم از پیروان اقلیت‌های دینی به عنوان نماینده دانش آموزان استان و مشاور مدیر منطقه آموزش و پرورش و هفت نفر نیز از منتخبان شورای دانش آموزی استان هم به عنوان مشاور مدیر کل آموزش و پروش استان و هم به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان برای مجلس دانش آموزان کشور انتخاب می شوند.
 
قاسمی تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی همه ساله در هفته اول آبان ماه در تمامی مدارس ابتدایی از پایه سوم به بالا، متوسطه اول و دوم اعم از مدارس شهری، روستایی، استثنایی دخترانه و پسرانه چه دولتی و چه غیر دولتی به صورت همزمان برگزار می شود.
 
شورای دانش آموزی با هدف فراهم نمودن زمینه مناسب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، در تمامی مدارس کشور تشکیل می‌شود و برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش قرار گرفت و پس از یک دوره آزمایشی در سال ۱۳۷۹ به تمامی استان‌های کشور جهت اجرا ابلاغ شد.
 
امروز بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان آذربایجان غربی به طور نمادین در هنرستان دانش وران ناحیه دوی آموزش و پرورش ارومیه برگزار شد.
 
در استان آذربایجان غربی افزون بر ششصد هزار نفر دانش آموز تحصیل می کنند.

انتهای پیام/م
 

مشارکت بالای ۸۰ درصد دانش آموزان استان در بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.