مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه به ساخت ۳۴ هزار و ۷۳۲ واحد روستایی و شهری در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بابک عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به ساخت ۳۴ هزار و ۷۳۲ واحد روستایی و شهری در مناطق زلزله زده استان، گفت : عملا پرونده ساخت و ساز مناطق زلزله زده بسته شده و در حال حاضر درگیر بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق هستیم.

او با اشاره به تخریب حدود ۱۲ هزار واحد شهری و ۴۵۰۰ واحد روستایی در زلزله آبان ماه سال ۱۳۹۶، گفت : در راستای فرصت‌سازی از زلزله تلاش شد تا واحد‌های فرسوده و غیرمقاوم مناطق زلزله‌زده هم بازسازی شوند.

او افزود: در همین راستا با اضافه شدن واحد‌های فرسوده و غیرمقاوم، ساخت ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد روستایی و ۱۲ هزار و ۷۳۱ واحد شهری در مناطق زلزله‌زده استان شروع شد.

عاطفی گفت: از مجموع واحد‌های روستایی تا به امروز، ۲۶ هزار و ۴۱۷ واحد تکمیل شده و این امر نشان دهنده این است که تمام واحد‌های تخریبی روستایی در زلزله ساخته شده و علاوه بر آن بسیاری واحد‌های فرسوده و غیرمقاوم این مناطق نیز بازسازی شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰۱۴ واحد روستاییِ باقی مانده با پیشرفت ۶۵ درصدی در این مناطق در دست ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۳۱ واحد شهری هم تا به امروز ۸۳۱۵ واحد تکمیل شده و ۴۷۸۵ واحد با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال ساخت است.

او گفت: با توجه به تخریب تنها ۴۵۰۰ واحد مسکونی شهری در زلزله عملا با ساخت ۸۳۱۵ واحد، پرونده ساخت و ساز واحد‌های شهری تخریبی در زلزله نیز به پایان رسیده و واحد‌های باقی مانده مربوط به فرصت‌سازی صورت گرفته از زلزله جهت بازسازی واحد‌های فرسوده است.

عاطفی گفت: درمجموع پرونده ساخت و ساز زلزله در شهر‌ها و روستا‌ها بسته شده و با لحاظ بازسازی واحد‌های فرسوده هم در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز در مناطق روستایی زلزله‌زده ۹۸.۷ درصد و در مناطق شهری ۸۶.۶ درصد است.

او گفت: در مجموع شهر‌ها و روستا‌ها نیز با درنظر گرفتن فرصت‌سازی صورت گرفته، پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان حدود ۹۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان از ابتدای روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تا به امروز خبر داد وافزود: همچنین طی این مدت ۶۴۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شده است.

او گفت: در جهت کمک به روند ساخت و ساز طی این مدت همچنین ۱۹۸ هزار تُن سیمان رایگان و ۹۰ هزار تُن آهن آلات با تخفیف ویژه در مناطق زلزله‌زده استان توزیع شده است .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.