عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی هیچ توجیهی ندارد و تشدید مسئله آقازادگی است.

سهیه فرزندان اعضای هیات علمی تشدید آقازادگی استیوسف مرادی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درستی و نادرستی سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و اینکه آیا این سهمیه متضاد با عدالت آموزشی است یا خیر، اظهار کرد: ساختار آموزشی ما از ابتدا بر مبنای تبعیض بوده است و در ابتدای راه اندازی سیستم آموزشی در قبل از انقلاب فقط پولدار‌ها و سرمایه دار‌ها می‌توانستند تحصیل کنند و درس بخوانند.
 
مرادی ادامه داد: یکی از لایه‌هایی که این کار را انجام می‌دهد (درس خواندن در مدرسه غیر انتفاعی و قبولی در کنکور) فرزندان اعضای هیات علمی هستند، چون وضع مالی خوبی دارند. این افراد در دو جا منتفع می‌شوند به این صورت که برای این افراد به پشتوانه مالی خوب در آموزش و پروش برای آن‌ها تبعیض و در قبولی دانشگاه هم برای آن‌ها مزایای خوبی قائل می‌شویم. 
 
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: چرا باید فرزند هیات علمی نزدیک پدر و مادرش باشد، ولی فرزند بقیه نه. سهیمه فرزندان شهدا و جانبازان در کنکور به این دلیل است که برای کشور کاری انجام داده اند و یتیمی و سختی کشیده اند و در قبال آن‌ها وظیفه داریم اما  اعضای هیئت علمی چه کاری کرده اند؟. اگر بخواهیم به این شیوه کار کنیم پس باید به تمام کسانی که در حال کار هستند سهمیه بدهیم مثلا به فرزندان معلم‌ها هم باید به این شیوه سهمیه بدهیم.
 
مرادی گفت: سهمیه فرزندان شهدا و جانبازان فقط مختص کشور ما نیست و در تمام کشور‌ها مانند چین و روسیه هم وجود دارد و در راستای اجرای عدالت است.
 
او تاکید کرد: اینکه من خودم در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشم و برای فرزندم سهمیه بگیرم واقعا ظلم به عدالت است.
بیشتر بخوانید: سودجویی از تایید مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور
مرادی در پایان گفت: قوه قضائیه چند بار این حکم را رد کرده است. این قانون هیچ توجیهی ندارد و تشدید مسئله آقازادگی است و با ذات و روح قانون اساسی در تضاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
اگر دانشگاه آزاد نبود تو هیئت علمی نبودی
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۰:۴۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
اگر جوانان جویای تحصیل در این مملکت نبودند دانشگاه آزادی وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
یا فرزند کنکوری ندارد یا استفاده کرده
آخرین اخبار