فرزین گفت: این موضوع که دادن انسولین به بیماران دیابتی سهمیه‌بندی شده کاملاً نادرست است.

اعطای قلم انسولین بر اساس راهنماهای بالینی / بیمه سلامت حمایت خودرا از بیماران دیابتی کم نکرده است/ قلم انسولین سهمیه بندی نشده استکوروش فرزین معاون کل سازمان بیمه سلامت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمایت سازمان بیمه سلامت از بیماران دیابتی، اظهار کرد: بیماران دیابتی براساس راهنما‌های بالینی و تجویز پزشک، قلم‌های انسولین خود را دریافت می‌کنند و این موضوع که دادن انسولین به بیماران دیابتی سهمیه‌بندی شده کاملاً نادرست است.

او ادامه داد: در حال حاضر برای بیماران دیابتی جهت دریافت دارو و حتی قلم‌های انسولین تشکیل پرونده شده‌ است و براساس دستور پزشک و راهنما‌های بالینی، دارو و انسولین خود را دریافت می‌کنند.

فرزین تأکید کرد:  پزشک معالج، هدفمند و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت باید قلم‌های انسولین را برای بیماران تجویز کند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ سازمان بیمه سلامت حمایت خود را از بیماران دیابتی تغییر نداده است.

معاون کل سازمان بیمه سلامت گفت: اگر محدودیتی در زمینه ارائه قلم‌های انسولین به بیماران دیابتی وجود داشته باشد همگی در چارچوب راهنما‌های بالینی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت است و در این شرایط تعداد قلم انسولین براساس نسخه پزشک به بیماران دیابتی داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: چه کسانی می‌توانند دفترچه بیمه رایگان بگیرند؟


او گفت: البته در شرایط فعلی اینطور نیست که هرچقدر پزشک، قلم انسولین جهت بیماران دیابتی تجویز کند ما از آن حمایت کنیم، زیرا ممکن است پزشکی سهمیه ۲ تا ۳ ماه بیمار را تجویز کند و این مسئله باعث می‌شود سایر بیماران بدون قلم انسولین بمانند و بیمه سلامت بر اساس دستورالعمل و راهنما‌های بالینی عمل می‌کند.

گفتنی است، طی چند روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر سهمیه‌بندی قلم انسولین بیماران دیابتی منتشر شده بود که این مسئله موجب نگرانی بیماران و حتی انجمن‌های مختلف حمایت‌کننده از بیماران دیابتی شده و این تصور نادرست در بین برخی افراد به وجود آمده است که صندوق‌های بیمه سلامت حمایت خود را از داروهای دیابتی برداشته‌اند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از احمایت بیمه سلامت  از اعطای قلم انسولین به بیماران دیابتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار