با حضور معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما، وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه اندازی شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدشریف خانی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی گفت: کارآفرینی و توجه به مسائل اقتصادی موضوع ثابت هر حرکت و جوششی است، اما در موضوع «محتوا» عامل اثربخش، عشق و باور عمیق در تولید یک محتوا است.

شریف خانی افزود: به عنوان مثال اگر صحبت از استاد فرشچیان و آثارش می‌کنیم به این دلیل است که اولویتشان بحث تجاری و اقتصادی نبوده بلکه باور و عشق به کار در درجه اول برای ایشان مهم بوده است.

وی تصریح کرد: هرکسی که در حوزه فرهنگ و هنر یک تجربه داشته باشد درک خواهد کرد که این باور درونی و شوق و اشتیاق است که باعث می‌شود آن اثر در دل مخاطب بنشیند.

معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما افزود: بعد از باور و عشق به تولید یک اثر، بحث اقتصادی نیز مهم است و باید به جنبه‌های مختلف اقتصادی آن از جمله کارآفرینی توجه شود که عرصه تولید محتوا زمینه مناسبی برای کارآفرینی به شمار می‌رود.

در یکی از بخش‌های این مراسم امضای ۶ تفاهم نامه همکاری از جمله تفاهم میان معاونت فضای مجازی رسانه ملی و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فعالیت کسب و کار‌های حوزه محتوای دیجیتال به امضا رسید.

خلاقیت، آموزش و توانمند سازی افراد مستعد درحوزه انیمیشن، راه‌اندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازار‌هایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت‌های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازار‌های بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی. شکل دهی اجزای زیست بوم توسعه کسب وکارمبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه اندازی این بنیاد ملی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار