دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده است.

 

کاهش چشمگیر تولید موتورسیکلت در کشور/ تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در امسالبهمن ضیاء مقدم دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیرات مثبتی در تولید و واردات موتورسیکلت نداشته است، گفت: روند واردات موتورسیکلت از اروپا و آسیا با مشکلات متعددی رو به روست.

دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه فقط در سال ۹۵ افزایش تولید داشتیم، ادامه داد: وضعیت صنعت موتورسیکلت مناسب نیست و از سال ۹۵ با کاهش بیش از ۸۰ درصد تولید مواجه هستیم. از سال ۹۵ اتفاقاتی در کشور رخ داد که دیگر نتوانستیم نیاز بازار موتور را به علت کمبود برخی قطعات رفع کنیم.


بیشتر بخوانید: واردات بی رویه موتور سیکلت از هندوستان/٧٠درصد شاغلان بیكار شده اند


او ادامه داد: قبل از سال ۹۵، تعداد ۴۰۰ هزار خودرو در سال تولید می‌کردیم که در سال ۹۶ به ۱۴۰ هزار و در سال ۹۷ به ۶۰ هزار رسید. از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده است.

او افزود:  در ۳۰ مهر ۹۷ مصوبه‌ای از طرف هیئت وزیران اعلام شد که کارخانه‌داران موظف به ارایه گواهی اسقاط موتورسیکلت بودند اما به دلایل مختلفی از جمله نبود این گواهی موفق به اجرای مصوبه دولت نشدند. این مصوبه مجدد توسط دولت تا ۲۷ بهمن تمدید شد.

دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران تشریح کرد: هم‌اکنون یکی دیگر از مشکلات صنعت موتورسیکلت قیمت تمام شده این محصول است. متوسط قیمت تمام شده این محصول بین ۸ تا ۱۰ میلیون و اسقاط آن‌ها ۲۵۰ هزار تومان است که در نتیجه فرد تمایلی به اسقاط موتورسیکلت خود با این نرخ ندارد. این بازار برای نوسازی محصولات اسقاط شد نیازمند تسهیلات کم بهره است.

او گفت: در صورت حمایت دولت و مسئولان از این صنف به‌طور قطع بازار موتورسیکلت وضع بهتری به خود می‌گیرد.

ضیا‌ء مقدم افزود: یکی از پیشنهاد‌های انجمن وارکنندگان موتورسیکلت صرفه‌جویی در مصرف سوخت بود که این پیشنهاد به هیئت دولت ارائه شد اما به دلیل تعطیلی کارخانه های تولیدی این محصول این طرح منتفی شد.

او گفت: در بحث واردات موتورسیکلت مشکلاتی از جمله عدم همکاری با شرکت های آسیایی و اروپایی وجود دارد. ضعف در ثبت سفارش و صدور حواله در روند واردات از جمله مشکلات ارتباطی بین شرکت های داخلی و خارجی است.

دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران، گفت: برخی شرکت‌ها مجوز واردات موتورسیکلت‌های سنگین را دارند، اما این دسته از موتور‌ها اجازه تردد در شهر را ندارند و تنها می‌توانند در پیست‌های سواری از آن استفاده کنند.

ضیاء مقدم گفت: شورای امنیت ملی، واردات موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی را ممنوع کرده است و تنها خودرو‌هایی مورد استفاده در امور ورزشی قابلیت واردات را دارند که این دست از واردات خودرو نیز مشمول پلاک گذاری و ورود به شهر نمی شوند.

انتهای پیام/

نرخ ارزان اسقاط موتور سیکلت عاملی برای مخالفت افراد برای تحویل موتور فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار