مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برنامه‌های هفته وقف در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، هدف از اجرای برنامه‌های هفته وقف را توجه دادن مردم به سنت پسندیده وقف اعلام کرد و گفت: افتتاح و برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم در شهر شیراز همزمان با نخستین روز از دهه وقف در محل مسجد نصیرالملک شیراز و ۲۷ شهرستان های استان، برپایی ۶ ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی ایستگاه سلامت در مسجد نصیرالملک از برنامه های هفته وقف اعلام کرد.

او از اعزام ۱۲۷ مبلغ غیر بومی و ۱۱۷ مبلغ بومی به مناطق محروم استان اطلاع داد و گفت: ۲۶ مورد زنگ وقف با هماهنگی آموزش و پرورش فارس در مدارس به صدا در می‌آید.

حجت الاسلام موسوی از برگزاری همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از واقفان و نیک اندیشان و اصحاب رسانه خبر داد و گفت: این مراسم روز دوازدهم آبان ماه با هدف آشنایی با بزرگترین مجموعه زیارتی گردشگری استان در حرم مطهر امامزاده سید اسماعیل علیه السلام شهرستان فسا انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: امسال در هفته وقف از ۴۰ نفر نخبه علمی استان از محل موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: رونمایی از جایزه علمی موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی، برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه های هفته وقف در استان است.

او همچنین گفت: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۲۱ مورد وقف جدید با نیات روز جامعه با ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان شامل زمین زراعی، منزل مسکونی، مغازه، زمین تجاری، زمین مسکونی و آپارتمان به ثبت رسیده است.

موسوی همچنین گفت: این وقف ها، با نیات کمک به فقرا و مستحقین، برگزاری مراسم سوگواری سید و شهداء، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، فعالیت‌های قرآنی، اعیاد شعبانیه، احداث نمازخانه و مسجد، احداث خانه عالم، احداث خوابگاه ویژه طلاب، کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، تهیه جهیزیه، درمان بیماران نیازمند و احداث مجتمع فرهنگی بوده است.

او، بیشترین تعداد وقف را مربوط به شهرستان‌های جهرم و مرودشت اعلام کرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: کل اراضی اختلافی با منابع طبیعی ۲۷۸ هزار هکتار که شامل ۱۱۰۰ پلاک ثبتی است تاکنون از ۵۰۷ پلاک، ۲۲۰ هزار هکتار رفع اختلاف شده است است.

او ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۳۹۰ فقره سند مالکیت با وسعتی بالغ بر ۲۰ میلیون مترمربع اخذ شده است کع در این حوزه از اقدامات شاخص در سطح کشور اخذ سند مالکیت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه زالی در شهر صدرا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان با بیان اینکه شورای حقوقی اداره کل اوقاف فارس به صورت هفتگی با هدف کاهش دعاوی و کاهش پرونده در دادگاه ها برگزار میشود، افزود: این شورا با حضور وکلای با تجربه به حل و فصل و ارائه راهکارهای قانونی در خصوص پرونده‌های موقوفات می‌پردازد که از نتایج عمده آن تحصیل در مورد ارباب رجوع است.

موسوی همچنین یادآور شد: طی یکسال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های نمازی، پوستچی، مطهری، امام رضا (ع) و شوشتری خریداری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: در زمینه خرید دارو و عینک نیز بالغ بر ۲ میلیارد تومان به بیماران نیازمند مساعدت شده است.

موسوی در پایان با بیان اینکه استان فارس درکشور در  ساخت مسجد پیشتاز است، گفت: هرساله ۷۰ باب مسجد با کمک خیران د راستان افتتاح می شود.

راه اندازی ۳ مجتمع بزرگ کشت و صنعت در اراضی اوقافی فارس

معاون بهره‌برداری اقتصادی اداره کل اوقاف فارس هم با بیان اینکه اوقاف استان فارس اراضی کشاورزی بسیاری در اختیار دارد، اما تاکنون در بحث کشاورزی ورود نکرده و برای نخستین بار قرار است که سه مجموعه بزرگ کشت و صنعت در این اراضی کشاورزی کند، اظهار داشت: نخستین مجموعه، کشت و صنعت آسمانی در شهرستان ارسنجان است که امسال کلنگ‌زنی می‌شود و ظرف یک ماه آینده طراحی اولیه آن به اتمام می‌رسد.

الیاس رضایی با بیان اینکه اوقاف فارس با همکاری جهاد کشاورزی استان در بحث احداث گلخانه ورود و اراضی مستعد را شناسایی کرده است، افزود: نخستین پروانه تاسیس گلخانه مربوط به یک مجموعه ۴ هکتاری جنب باغ زیتون امامزاده اسماعیل فسا است.

او با بیان اینکه اوقاف فارس در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۵۷ هزار متر مربع در دست اجرا دارد، گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تجاری، مسکونی، اماکن تاریخی و ... در استان فعال است و ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری نیز در مرحله صدور مجوز و کار‌های اولیه است.

رضایی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری پرورشگاه بزرگ زالی با ظرفیت پذیرش شبانه‌روزی بیش از ۷۰۰ کودک بی‌سرپرست است.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار