معاون خدمات شهری شهرداری همدان از انجام عملیات‌جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایروبی جوی‌های سطح شهر همدان خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته و پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های سالجاری، از اردیبهشت امسال مطالعات انجام و دستورات لازم ابلاغ شده است با این‌حال در برخی مناطق به علت تغییر بافت شهری ضرورت بازنگری احساس می‌شود.

اواز تخصیص بیش از ۱۴میلیارد تومان اعتبار و احداث مسیر‌های جدید برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و لایروبی جوی‌ها خبر داد و افزود: امسال نقاط بحرانی شهر همدان شناسایی شده و طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در حال اجرا است که کار لوله گذاری از میدان نهم دی، میدان‌رسالت به سمت میدان امام‌حسین (ع) پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته است.

علی‌ضمیر با اشاره به لایروبی سرشاخه‌های رودخانه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در شهر همدان ۶۲ کیلومتر رودخانه به‌صورت سرباز و سرپوشیده جاری است، بیش از ۹۰ درصد کار لایروبی جوی‌های معابر انجام شده و لایروبی بقیه جوی‌ها نیز در حال اجراست.

او با تأکید بر اینکه بخشی از آبگرفتگی جوی‌ها و کانال‌ها به علت وجود زباله‌های حجیم است، از شهروندان همدانی درخواست‌کرد با قرار ندادن زباله‌ها در جوی‌ها با شهرداری همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/ج

طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی همدان اجرایی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.