دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه از انجام بیش از ۲۱ هزار ماموریت اورژانسی در ایام اربعین خبر داد.

امدادگران بیش از ۲۱ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  صائب مدرسی با اشاره به شروع رسمی خدمات‌رسانی اربعین از ۱۳ مهر ماه، گفت: طی این مدت و تا صبح امروز (۳۰ مهر) ۲۱ هزار و ۶۳ ماموریت اورژانس در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۴۶ ماموریت غیرترافیکی و ۷۱۷ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

به گفته دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه، مشکلات تنفسی بیشترین سهم را در میان ماموریت‌های اورژانس استان در ایام اربعین داشته و مشکلات قلبی و مسمومیت‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدرسی در ادامه از مراجعه ۷۹۷۵ زائر به مراکز درمانی استان در ایام اربعین خبر داد وافزود: از این تعداد ۷۰۳۵ مورد بصورت سرپایی مداوا شده و ۷۶۸ نفر در بخش اورژانس و ۹۰ نفر نیز به بخش‌های تخصصی بیمارستان‌ها ارجاع و در آنجا بستری شدند.

او  با اشاره به فعالیت ۷۴ بازرس بهداشت محیط در قالب ۲۸ تیم در سطح استان، گفت: این بازرسان طی مدت اربعین، ۷۲۴۸ مورد بازدید از اماکن عمومی سطح استان داشته‌اند ۲۶۵۸ کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط این بازرسان در ایام اربعین معدوم شده است.

مدرسی همچنین با اشاره به فعالیت ۹۶ کارشناس پیشگیری از بیماری‌ها در قالب ۲۲ تیم در این ایام، گفت: این افراد بیش از ۶۸۸۳ مورد مراقبت از زائرین در زمینه بیماری‌های مختلف را در کارنامه کاری خود دارند.

انتهای  پیام/ز


کشف و معدوم سازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.