به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به روند هوشمندسازی در شهرداری قم، گفت: این ظرفیت در شهرداری وجود دارد که روند ثبت درخواست، تشکیل پرونده و در نهایت صدور پروانه ساختمانی بدون حتی یک بار مراجعه حضوری متقاضی به شهرداری قم طی شود، اما همگانی شدن این مساله نیاز به اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: روند ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در شهرداریهای شهرهای دیگر کشور نیز آغاز شده، اما شهرداری قم در برخی از بخشها از جمله الکترونیکی کردن کنترل نقشهها، حذف نقشههای فیزیکی و الکترونیکی کردن فرآیند تهیه نقشهها از شهرداریهای دیگر جلوتر است.
جانقربان افزود: پیش از شروع فرآیند هوشمندسازی در این معاونت، اقدامات زیرساختی همچون تهیه طرح تفصیلی شهر قم صورت گرفت، اکنون نقشهها را به صورت الکترونیکی از این معاونت به سازمان آتش نشانی ارسال میکنیم.
او با اشاره به روند ارائه خدمات شهرداری قم به صورت الکترونیکی، اظهار کرد: این روند پس از انجام طرح پایلوت در منطقه پنج شهرداری قم تا پایان سال در تمامی مناطق هشت گانه شهر صورت میگیرد و پس از اجرای کامل آن، مدت زمان صدور پروانه برای ساختمانهای گروه جیم به جزو موارد استثنا بین ۱۰ روز تا دو هفته میشود، در حالی که اکنون این زمان حداقل سه ماه است.
جانقربان عنوان کرد: کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، شفاف سازی، کاهش زمینههای فساد و کاهش سفرهای شهری از جمله نتایج هوشمندسازی فرآیندها در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم است.
انتهای پیام/الف