رئیس جمهور آمریکا از هم حزبی‌های خود خواست تا در مقابل طرح استیضاح او متحد بوده و سرسختانه واکنش نشان دهند.

ترامپ برای فرار از استیضاح دست به دامن هم حزبی هایش شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که موضوع استیضاحش روز به روز در محافل سیاسی این کشور داغ‌تر می‌شود، از هم حزبی‌های جمهوری خواه خود خواست تا موضع سرسختانه تری در مقابل دموکرات‌ها اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه امروز کابینه ضمن ستایش از اتحاد دموکرات ها، از حزب جمهوری خواه برای متحد نبودن با همدیگر انتقاد کرد.

ترامپ درباره دموکرات‌ها گفت آن‌ها دو چیز دارند: آن‌ها شرور هستند و با هم متحدند. آن‌ها میت رامنی را در بین خود ندارند و آن‌ها افرادی اینچنینی ندارند.

ترامپ گفت جمهوری خواهان باید سرسختانه‌تر بوده و با دموکرات‌ها بر سر استیضاح او بجنگند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت به نظر من دموکرات‌ها سیاستمداران شیطانی با سیاست شیطانی هستند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است روز دوشنبه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با انتشار گزاره برگی به تشریح دلایل خود برای استیضاح ترامپ پرداخت. همچنین در این گزاره برگ به اقدامات ترامپ در تماس جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین اشاره شده است.

چندی پیش، دو افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده است از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار