وزیر کشور گفت: وضعیت خودروسازان و مقوله تولید خودرو با توجه به شرایط فعلی پیگیری می‌شود.

وضعیت خودروسازان و مقوله تولید خودرو پیگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی کشور که امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: شیوه نامه بازخوانی اخبار دادگاه‌ها در این جلسه تنظیم شد. دو بار پیش از این اصلاحات لازم انجام شده بود و در این جلسه این شیوه نامه که مربوط به اخبار و دادگاه‌ها بود به تصویب نهایی رسید.

وی افزود: با حل این موضوع، دغدغه و نگرانی مردم در خصوص نحوه پخش برخی از این اخبار که بیشتر حواشی دادگاه هاست برطرف خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه وضعیت خودروسازان و مقوله تولید خودرو بود که با توجه به شرایط فعلی لازم است این موضوع پیگیری شود. ان شاالله با برطرف شدن مشکلات، این امر بهبود یابد.

رحمانی فضلی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که پیش از اربعین در این جلسات مطرح می‌شد موضوع خروج کالا‌های اساسی از کشور و ورود کالا‌های قاچاق به کشور بود، اما با تدابیری که اندیشیده شد و طبق اطلاع و گزارش‌های واصله تمامی موارد رعایت شده و کالا‌های اساسی از کشور خارج نشده و کالا‌های قاچاق نیز عمدتاً به کشور وارد نشده است.

او با بیان اینکه موضوع FATF نیز در این جلسه بحث شده است؛ گفت: با توجه به اینکه مهلت دیگری به ایران داده شده است؛ نوع پردازش این خبر در رسانه‌ها و بیان آن به گونه‌ای باید باشد که ایجاد نگرانی در جامعه نداشته باشد. از همه کسانی که در این حوزه اظهار نظر می‌کنند می‌خواهیم با توجه به اینکه بیان موضوع FATF  در رسانه‌ها مهم است؛ اما نحوه پرداختن به آن نباید به گونه‌ای باشد که خدایی نکرده بی ثباتی و شرایط دشوار را به همراه داشته باشد.  

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما ۴ ماه دیگر در این خصوص وقت داریم؛ اظهار کرد: مجموعه  اقداماتی در این خصوص و در خصوص کنوانسیون‌ها انجام شده و پیگیری‌هایی دولت انجام داده است. بقیه اقدامات لازم در این مدت که فرصت داریم ان شالله با پیگیری همه دستگاه‌ها نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بستری امن و درست انجام و پیگیری خواهد شد.  

وزیر کشور با اشاره به وضع بورس و بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه و بورس به خصوص در این مدت که ما با تحریم مواجه بودیم؛ روند افزایشی  داشته است. در این چند روز نوساناتی را داشتیم که رئیس سازمان بورس توضیحاتی به ما دادند. این نوسانات طبیعی و کاملا اقتصادی بوده و قابل کنترل است. این بازار واقعا می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کرده و نوسانات را کنترل نماید.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار