نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از بررسی جلوگیری از اعطای کمک به رژیم صهیونیستی به منظور محدود کردن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی این رژیم سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه « تایمز آو اسرائیل»، «الیزابت وارن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد آمریکا ممکن است برای محدود کردن شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی، از کمک رسانی به این رژیم ممانعت کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آیووا و در پاسخ به پرسشی در خصوص مشروط ساختن کمک ها به رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی ها، گفت: همه چیز در دست بررسی است. در حال حاضر، نتانیاهو می گوید قصد دارد اسرائیل را به سمت افزایش شهرک سازی ها ببرد. این اقدام، ما را به سوی راه حل ایجاد «دو دولت» سوق نخواهد داد.

در حالی که دولت آمریکا بارها با چشم‌پوشی از جنایات تل‌آویو حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است و آن را دوست واقعی خود خوانده است، وارن مدعی شد: این سیاست رسمی آمریکاست که از راه حل ایجاد دولت حمایت کند و در صورتی که اسرائیل در جهت خلاف آن حرکت کند، همه گزینه ها روی میز خواهد بود.

الیزابت وارن، در حال حاضر در نظرسنجی هایی که پیش از انتخابات مقدماتی برگزار شده، شانه به شانه جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا حرکت می کند و حتی در برخی از نظرسنجی ها پیشتاز است. وی به عنوان نامزدی لیبرال تر و چپ گراتر از بایدن در بسیاری از مسائل دیده می شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار