مارک اسپر که هم‌اکنون در منطقه غرب آسیا به سر می‌برد، در سفری از پیش اعلام نشده وارد عربستان سعودی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در سفری از پیش اعلام نشده وارد عربستان سعودی شد.

طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر رسمی از زمان در دست گرفتن این سمت در تابستان، وارد ریاض شد.

روز گذشته نیز مارک اسپر به منظور ملاقات با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در سفری از پیش اعلام نشده، وارد کابل شده بود.

اسپر در کنفرانسی مطبوعاتی در کابل گفت واشنگتن مسأله نگهداشتن شماری از سربازان آمریکایی را در سوریه به منظور تضمین امنیت میدان‌های نفتی، مورد بررسی قرار داده است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان در حالی انجام می‌شود که وی در تاریخ ۱۸ اکتبر اعلام کرده بود که قرار است در چارچوب تحولات منطقه، به خاورمیانه سفر کند و پس از آن به نشست وزرای ناتو در بروکسل می‌رود و در آنجا با همتای ترکیه‌ای خود دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هی اسپر: به ایالات متحده هیچ ربطی ندارد که بخواهد از چاه های نفت و گاز منطقه خاورمیانه و غرب آسیا حفاظت کند مگر ملت های این منطقه ناقص العقل و یا افلیج هستند که نیاز به قیم و وکیل داشته باشند؟!
ایالات متحده آمریکا چه کاره حسن است که از یک نیمکره زمین به یک نیمکره زمین بیاید و برای کشورهای مستقل و دارای ثروت طبیعی تعیین تکلیف کند؟!
آیا؟ خود کشور ایالات متحده آمریکا می پذیرد؟ که کشوری از این طرف کره زمین به خاک آمریکا برود و برای معادن رو زمینی و زیرزمینی و چاههای داشته و یا نداشته نفت و گاز آمریکا تعیین تکلیف کند؟ و ادعای محافظت و نگهبانی را کند؟
چرا؟ مرگ خوب است ولی برای همسایه؟؟؟؟هان؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گردنش خورد و قدماش بشکنه انشاا...
آخرین اخبار