تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" به کارگردانی منصور قربانی با موضوع مذهبی عاشقانه در حال اجرا است.

کارگردان تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان، احیای سنت تعزیه خوانی و برگزاری تئاتر می‌تواند بیانگر زندگی ائمه معصوم و بیانات آن‌ها برای مردم و به ویژه نسل جوان باشد.
 
او  با بیان اینکه این تئاتر برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: این تئاتر روایتی عاشقانه از مرد جوانی است که عاشق دختری می‌شود و خانواده دختر برای مهریه او مواردی را تعیین می‌کنند و مرد جوان برای به دست آوردنش باید به اولین جنگ پیش رو برود و آن جنگ واقعه کربلا است.

منصور قربانی افزود: وقتی این مرد جوان با حوادث کربلا مواجه می‌شود از عشق زمینی اش دست می‌کشد و به عشق امام حسین (ع) می‌رسد.

او در ادامه با بیان اینکه این تئاتر برای اولین بار اجرا می‌شود، اظهار کرد: تئاتر "اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" تلفیقی از هنر نمایش، سرود، همخوانی، تعزیه و نتیجه تلاش ۲۰ بازیگر است.

کارگردان تئاتر ادامه داد: این تئاتر به نویسندگی محمدرضا آریانفر و سرپرستی رئوف ابرقویی نژاد، از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در هنرسرای خورشید، از ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ماه در کانون امام خمینی (ره) و از ۴ تا ۷ آبان ماه در سالن کوثر از ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

قربانی افزود: این تئاتر از سوی دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری گروه هنری بهشت آیین و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در حال اجرا است.

او در پایان بیان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه بلیط و تماشای این تئاتر می‌توانند به سایت navayemehr.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ی

 

"اسب‌هایی که در خواب هایم می‌دوند" به روی صحنه می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.