نماینده همدان گفت: علی‎رغم اینکه قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در شهریور اجرایی می‌شد، هنوز خبری از عملی شدن آن نیست.


روسای محترم قوه‌های مققنه و مجریه  نگذراند بیشتر از این فشار اقتصادی استخوان مردم را خورد کندامیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که پس از دو سال هنوز اجرایی نشده است، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در کشور وجود دارد و مجلس و دولت باید به صورت ویژه به آن ورود پیدا کنند، بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

او افزود: بازنشستگان کشور ما در شرایطی بسیار ویژه و با حقوق‌های یک و نیم میلیون و دو میلیون زندگی را سپری می‌کنند و فشار سنگین اقتصادی روی دوش آنها ایجاد شده است؛ مجلس علاوه بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان را تصویب کرد، ۲ هزار میلیارد تومان بودجه هم برای آن در نظر گرفت تا این کار به سرانجام برسد، افزون بر آن به دولت فشار آورده و پیگیری می‌کنیم تا این قانون را اجرایی کنند.

خجسته با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان بودجه در کل کم، ولی برای شروع کار خوب است، اظهار کرد: از دولت انتظار داریم هر چه زودتر قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملی و اجرایی کند؛ افزون بر اینکه دولت خودش منابعی دارد، منابعی را هم مجلس در جهت تسهیل اجرایی کردن این قانون در نظر گرفته است؛ روند باید به نحوی باشد که بازنشستگان از این شرایط سخت بیرون بیایند زیرا فشار بر بازنشستگان به نحوی است که حتی گاهی اوقات سکته مغزی، قلبی و حتی مرگ‌های زودرس در بین آنها رخ می‌دهد.

مجلس پیگیر اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی گفت: با توجه به مسائل ذکر شده، دولت قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را عملی و اجرایی کند و بیشتر از این روند آن را طولانی‌ نکند؛ دولت می‌تواند به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگان دستور دهد که این قانون را عملی و اجرایی کنند، ما هم در مجلس در حال پیگیری هستیم تا این قانون در اسرع وقت عملی و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: غربی‌ها به دنبال بازی با موضوعات مهم کشورمان هستند/FATF تبدیل به ملعبه‌ای در دستان دشمنان شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا پس از دو سال که از تصویب این قانون می‌گذرد در حال پیگیری هستید، توضیح داد: خیر، ما از روز اول روی این مسئله تأکید داشتیم بودجه هم در نظر گرفته شده است ولی باید اجرا شود؛ متاسفانه دولت برای اجرایی کردن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان دائما امروز و فردا می‌کند که اصلا کار درستی نیست.

ضرورت ورود قوای مجریه و مقننه برای اجرایی کردن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان

او افزود: بودجه برای اجرایی کردن این قانون تخصیص داده شده و وزیر اعلام می‌کند که ما در شهریور این کار را انجام می‌دهیم، نیمه‌ پایانی مهر است و هنوز خبری از اجرایی کردن این قانون نیست؛ در حال حاضر شرایط اقتصادی سخت، تورم، قیمت اجناس  دو، سه برابر شده است و... اما حقوق کارگران و بازنشستگان هنوز همان حقوق سابق است؛ یک فرهنگی و یا کارگر باید چگونه زندگی خودش را مدیریت کند؟ انتظار داریم روسای قوای مقننه و مجریه به موضوع به طور ویژه ورود کنند و نگذراند بیشتر از این فشار اقتصادی استخوان مردم را خورد کند.

خجسته با بیان اینکه مردم از نظر اقتصادی فشار زیادی را تحمل می‌کنند، تصریح کرد: باید رفاه نسبی برای مردم ایجاد شود و رفاه نسبی همان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان، رتبه بندی معلمان و سایر مواردی است که در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در رابطه با موضوع یارانه در حال عملی کردن طرحی هستیم که بتوانیم مقدار آن را برای اقشار آسیب پذیر سه برابر کنیم، منابعی را پیش بینی کرده و طرح آن را هم آماده کرده‌ایم که ان‌شاءالله در مجلس آن را مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار