سهیلا جوادی گفت: بیشتر آثار مذهبی تکراری هستند که کارگردان آن اثر را بدون هیچ خلاقیت و نوآوری جدیدی هر سال به اجرا می‌برد.

سهیلا جوادی بازیگر تهیه کننده و مدیر هنری نمایش «خاموشان» درباره اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برای نمایش «خاموشان» متن نوشته شده نداشتیم و فقط خاطره‌ای بود که علی سلیمانی داشت. طرح ارائه شده را به حوزه هنری دادیم، متن نوشته شد و بازنویسی متن نهایی را سبا سلیمانی انجام داد.

جوادی در خصوص نقش خود در نمایش «خاموشان» گفت: من نقش پزشکی را دارم که در بخشی از زندگی خود اتفاقی را دیده، ولی سکوت کرده و این سکوت در تمام این مدت با او همراه بوده و او را اذیت می‌کند. تصمیم می‌گیرد که به پیاده روی اربعین برود و از امام حسین (ع) بخواهد او را کمک کند که در آن سفر با مشکلاتی مواجه می‌شود و در نهایت هر کدام از شخصیت‌های نمایش سکوت خود را می‌شکنند و گویی می‌خواهند آدمی دیگر شوند.

جوادی در خصوص کیفیت آثار مذهبی گفت: من چندین کار مذهبی انجام داده ام، ولی فکر می‌کنم اکثر کار‌های مذهبی آثاری شتاب زده هستند. بیشتر آثار مذهبی تکراری هستند که کارگردان، آن اثر را بدون هیچ خلاقیت و نوآوری جدیدی هر سال به اجرا می‌برد. در کل کسانی که مخاطبان نمایش‌های مذهبی هستند از آن‌ها راضی بوده و به نظر من باید آثار مذهبی طیف مختلف مخاطبان را در خود داشته باشند.

وی افزود: نمایش حدود پنج سال است که اجرا می‌رود و شاید فقط بازیگران آن تغییر کنند؛ من یکی از منتقدان این گونه نمایش‌ها هستم. نمایش «خاموشان» نمایشی امروزی و به یک واقعه تاریخی مذهبی ربط داده شده است. تماشاگرانی که در این روز‌ها نمایش را دیده اند از نمایش راضی بوده و می‌گفتند این نمایش کاملا امروزی است و ما نیز برخی از این مشکلات را که در نمایش روایت می‌شود، داریم. به نظر من اگر نمایش «خاموشان» در سال‌های آتی نیز اجرا برود باید براساس حال و موقعیت اجرا شود.

تهیه کننده نمایش «خاموشان» درباره استقبال مخاطبان از نمایش بیان کرد: تبلیغات گسترده‌ای از نمایش «خاموشان» نداشتیم، اما استقبال بسیار خوب بوده است. قرار است که گروه نمایش «خاموشان» یک نمایشنامه خوانی به مناسبت هفته بسیج داشته باشیم و در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

علی سلیمانی، سهیلا جوادی، حسین میرزاییان، افشین قدیمی، محمد ادیب خواه، سبا سلیمانی، سارا نوروزی بازیگران نمایش «خاموشان» هستند.

گفتنی است نمایش «خاموشان» تا تاریخ ۱۴ آبان ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار