استاندارکرمان گفت: پاییزسال آینده همایش علمی برای توسعه امر ایثار اجتماعی را با محوریت دانشگاه شهید باهنر کرمان خواهیم داشت.

برگزاری همایش علمی توسعه ایثارگری اجتماعی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندارکرمان گفت: جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان چاپ میشود.

فدایی درباره انتخاب عناوین پژوهشی این همایش افزود: انتخاب عناوین باید به راهکار‌های علمی و اجرایی منجر شوند؛ لذا کارگروه انتخاب عناوین با حضور افراد صاحب‌نظر تشکیل شود که با ارسال آن‌ها به سایر دانشگاه‌ها، کار‌های تحقیقاتی هم به موازات همایش داشته باشیم.

استاندار کرمان همچنین به تهیه مستند زندگی شهید حاج علی محمدی‌پور فرمانده گردان رفسنجان و شهید عظیمی از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: با همکاری صدا و سیما، این مستند‌ها تا چهار ماه آینده تهیه خواهند شد.

او از چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

فدایی عنوان کرد: اطلاعات لازم برای ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان جمع‌آوری شده که تاکنون دو جلد آن به چاپ رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ وصیتنامه شهید جمع‌آوری شده است.

او با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبار فرهنگی هر دستگاه باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد، گفت: ۵۲ شهید شناسایی شده‌اند که آثار و خاطرات آن‌ها جهت مستندسازی زندگی آن‌ها جمع‌آوری شده است.

همایش علمی توسعه ایثارگری اجتماعی در کرمان برگزار میشود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار