وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و ثابت در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است. در نمودارهای منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.

تلفن همراه

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت همراه اول در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری شش درصد کاهش داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت همراه اول مربوط به عدم آنتن دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) و پیامک متنی است. از مجموع ۱۴۲۸شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۸۹۳ مورد (حدود ۶۳ درصد) رسیدگی‌ شده است.

 

از طرفی تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت ایرانسل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری تغییر محسوسی نداشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت ایرانسل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت،‌ پیامک متنی و عدم آنتن‌دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) است. از مجموع ۸۸۸ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۵۸۶ مورد (حدود ۶۶ درصد) رسیدگی شده است.

همچنین تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت رایتل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، افزایش ۲۹.۵ درصدی داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت رایتل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت بوده است. از مجموع ۲۹۴ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۲۱۸ مورد (۷۴.۲) رسیدگی شده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران هم در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، تغییر چندانی نداشته است. بیشترین شکایت مشترکین از شرکت مخابرات ایران مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکین نقش مهمی ایفا می‌کند. از مجموع ۱۵۶۳ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۱۰۶۷ مورد (۶۸.۳ درصد) رسیدگی شده است.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود: راه‌اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع «جمع‌آوری سرویس»؛ از برنامه‌هایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن همراه ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیرحسین محزونیه
۲۱:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام صرفا با نصب بی تی اس مشکل ضعف آنتن دهی حل نمیشه علت اصلی آنتن دهی ضعیف ، اختلال در فرکانس هست و این باعث شده نقاط کور افزایش یابند اوپراتورها بایستی مجددا شبکه را ستینگ کنند .