رییس نیروگاه فولاد مبارکه گفت:در شرکت فولاد مبارکه نیز با راه اندازی سامانه خنک کاری هوای ورودی توربین گازی ۱۰ مگاوات به توان توربین گازی افزوده شد که حاصل آن افزایش بیش از ۸۰۰ مگاوات ساعتی در انرژی الکتریکی تولیدی در تابستان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد نصیری رییس نیروگاه فولاد مبارکه گفت: با تکمیل و راه اندازی سامانه خنک کاری هوای ورودی توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه در تابستان امسال بیش از ۸۰۰ مگاوات ساعت به تولید انرژی الکتریکی این واحد در ساعات پرباری شبکه افزوده شد.

محمد نصیری افزود: در تابستان امسال و در شرایط اوج بار برق شبکه سراسری بیش از هزار مگاوات از مصرف شبکه با استفاده از سامانه‌های خنک سازی هوای ورودی به توربین‌های گازی تأمین شد.

او گفت: در شرکت فولاد مبارکه نیز با راه اندازی این سامانه و بهره برداری از آن ۱۰ مگاوات به توان توربین گازی افزوده شد که حاصل آن افزایش بیش از ۸۰۰ مگاوات ساعتی در انرژی الکتریکی تولیدی در تابستان بود.

نصیری افزود: این سامانه‌ها با توجه به هزینه سرمایه گذاری کم می‌توانند حدود ۱۰ درصد افزایش تولید در توربین‌ها فراهم کنند و نقش مؤثری در تأمین برق در فصول گرم سال داشته باشند.

حمید قاسمی کارشناس و مسئول این طرح با بیان اینکه توربین‌های گازی مانند دیگر موتور‌های احتراقی با مکش، فشرده سازی، احتراق و انبساط سیال داغ انرژی حرارتی تولید شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند گفت: سپس انرژی مکانیکی با استفاده از یک ژنراتور که به شفت توربین کوپل شده است به انرژی الکتریکی تبدیل و به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

انتهای پیام/م

 

راه اندازی سامانه خنک کاری هوای ورودی توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه

برچسب ها: وزارت صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.