معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ارتقاء مدارس مروج سلامت پنج ستاره کرمانشاه به ۱۵۷ مدرسه خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ارتقاء مدارس مروج سلامت پنج ستاره کرمانشاه به ۱۵۷ مدرسه خبر داد و گفت : هدف از اجرای این برنامه، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس است.

او با اشاره به اینکه این برنامه از سال تحصیلی ۹۰-۸۹ با ۲۳ مدرسه آغاز شد، گفت : طبق فرآیند ارزیابی براساس عناوینی شامل برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان، امتیاز مدارس تعیین و اعطای نشان به آن‌ها انجام می‌گیرد.

او افزود: مدرسه مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خودمراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس نتایج حاصله از ممیزی‌های انجام شده، مدارسی که موفق به کسب نشان پنج ستاره شدند، ۱۵۷ مدرسه شامل ۲۶.۲ درصد، ۳۹۶ مدرسه نیز معادل (۶۶.۱ درصد) موفق به کسب نشان از یک تا چهار ستاره شدند.

شکیبا افزود: همچنین مدارسی که موفق به کسب نشان نشده‌اند و نیاز به بررسی و مداخلات بیشتر دارند نیز ۴۶ مدرسه معادل ۷.۷ درصد مدارس مجری را تشکیل می‌دهند.

او مدارس مروج سلامت را گامی در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان دانست و افزود: با ارتقا کمی و کیفی این مدارس بتوان دانش‌آموزانی سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.