رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از صادرات ۶۰۲ قلم کالا در نیمه نخست امسال به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : عمده اقلام صادراتی شامل گوجه فرنگی، لوازم خانگی، هندوانه، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی و خربزه می‌شود.

او ۲۵ کشور را مقصد صادراتی کرمانشاه عنوان کرد و گفت : عمده محصولات به عراق، امارات، ترکیه، پاکستان و افغانستان صادر شده است.

دارابی میزان کل صادرات صورت گرفته کشورمان به عراق در ۶ ماه سپری شده از سال را سه میلیارد و ۲۹۳ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار این مقدار که معادل ۳۲ درصد کل صادرات می‌شود از طریق مرز‌های کرمانشاه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: بیشترین صادرات صورت گرفته از مرز پرویزخان با ۵۷۵.۴ میلیون دلار به کشور‌های هدف صادر شده است.

او افزود: خسروی با ۱۵۷.۸ و سومار با ۱۵۱.۸ میلیون دلار صادرات نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

دارابی اشاره‌ای نیز به واردات انجام شده داشت و افزود: در نیمه نخست سال جاری ۳۱.۵ میلیون دلار به وزن ۱۵ هزار تن از مرز‌ها و بازارچه‌های استان کرمانشاه واردات داشته ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموع اقلام وارداتی به ۶۳ قلم می‌رسد، گفت: آلیاژ‌های کار نشده، تایر بادی، جعبه فرمان و تلمبه‌های چرخ دنده از جمله محصولات وارداتی بوده اند.

او در پایان واردات انجام شده به استان کرمانشاه را متعلق به ۱۳ کشور عنوان کرد و گفت: بیشترین آن‌ها از عراق، چین، کره جنوبی، آلمان و تایوان وارد شده است .

 

 

انتهای پیام/د

۶۰۲ قلم کالا در نیمه نخست امسال صادر شد

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.