رئیس فدراسیون ژیمناستیک پس از ادعای برخی از افراد مبنی بر شفاف نبودن مسائل مالی اسنادی را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد.

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه عده ای تلاش می کنند برای فدراسیون ژیمناستیک که سعی کردیم مسیر سازنده ای که تاکنون با موفقیت طی کردیم  را با چالش هایی مواجه کنند. به هر حال بعضی از افراد فکر می کنند با تهمت زدن می توانند چهره افراد را تخریب کنند. 

قصد دارند که نشان بدهند یک مدیریت غیر منسجم و بدون حساب و کتاب در فدراسیون ژیمناستیک است

او ادامه داد: در مورد کلاس ژیمناستیک ریتمیک جایی مصاحبه خواندم که قرار بوده است برای برگزاری این کلاس‌ها ۳۰۰ هزار تومان گرفته شود که به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرده است. بخش نامه شماره ۲۵۶/۴ در ۲۳ فرودین ماه سال ۹۸ به همه استان‌ها ابلاغ شده است که علاوه برشرایط مربیان استان‌ها برای حضور در این کلاس‌ها باید مبلغ ۳۰۰ هزار تومان علی الحساب به شماره حساب فدراسیون ژیمناستیک در یکی از ۲ بانک پرداخت شود. در نامه بعدی مبلغ باقی مانده شهریه‌ها مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان است که به صورت کتبی به همه استان‌ها اعلام کردیم و این طور نبوده که ناگهان مبلغ شهریه افزایش یافته باشد. به هر حال فردی که این موضوع مطرح کرده سعی می‌کند که ذهن اذعان عمومی منحرف کند تا به اهداف خود برسد. آن‌ها قصد دارند که نشان بدهند یک مدیریت غیر منسجم و بدون حساب و کتاب در فدراسیون ژیمناستیک است که مدارک موجود خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

اینچه درگاهی درباره اینکه مبلغ شهریه کلاس مربیان به صورت دستی گرفته شده است، گفت: من از فردی که این موضوع را مطرح کرده است در نهایت می خواهم مستندات خود را ارائه بدهد. همه شرکت کنندگان کلاس مربیگری پول به حساب فدراسیون ریختند و فیش واریزی در مدارکشان موجود است و به هیچ وجه ما با پول کاغذی و اسکناس سروکار نداریم. به هر حال من به طور قانونی می توانم از افرادی که چنین  تهمت ها و ادعاهای خلاف قانون می کنند شکایت کنم اما انرژی ام را صرف چنین کارهایی نمی کنم چرا وقت و پول فدراسیون تلف می شود و اگر هم چنین افرادی در دادگاه محکوم شوند دیگر کسانی که مطلب دروغ آنها را خواندند دیگر نیستند تا محکومیتشان را ببینند.

با افرادی که صیانت ژیمناستیک را خدشه وارد می کند برخورد می کنیم 

او ادامه داد: موضوعات مطرح شده جنگ روانی کسانی است که کاندیداهای شکست خورده قبلی هستند که در 2 هفته اخیر شاهد بدرفتاری هایشان بودیم که با حمایت قوی مجمع فدراسیون ژیمناستیک، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به جایی نرسیدند. به هر حال آنها سعی در به هم ریختگی آرامش ژیمناستیک را همچنان دارند و به آنها توصیه می کنم که هر چه سریعتر به تهمت زدن های خود پایان بدهند و سعی کنند برای خودشان اهمیت قائل شوند. من تا امروز سعی کردم از حاشیه ها به دور باشم و وارد این حواشی نمی شوم اما هر جایی که کسی بخواهد صیانت کاری  و حیثیت مالی مان را خدشه وارد کند با او با قدرت  برخورد می کنیم و جوابش را می دهیم. 

حدود ۳/۵ میلیارد بدهی از گذشته داریم

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره اینکه گفته می‌شود این فدراسیون ۳ میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: بله ما حدود ۳/۵ میلیارد تومان بدهی از گذشته داریم که بدهی‌هایی نیست که در دوران من به وجود آمده باشد و خوشبختانه حساب‌های مالی ما هر سال تسویه می‌شود و بدهی خاصی در دوران من به وجود نیامده است. مجموع مبلغ بدهی به تامین اجتماعی، مالیات و استفاده از اماکن به صورت استیجاری حدود ۳/۵ میلیارد تومان شده است که بخشی از این بدهی را پرداخت کردیم وانشالله مابقی این بدهی‌ها در حال پرداخت شدن است. به هر حال این بدهی به مجموعه ژیمناستیک تعلق دارد و باید پرداخت کنیم. در کنار بار سنگین بدهی‌ها و محدودیت بودجه سال ۹۸ موفق شدیم که همه اعزام‌ها و مسابقات را برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. من تعجب می‌کنم کسانی که به دنبال حاشیه هستند چطور موفقیت‌ها را مشاهده نمی‌کنند و کهنی قهرمان ۲۱ ساله ژیمناستیک در حالی برای اولین بار رزرو فینال را کسب می‌کند که در تاریخ ژیمناستیک رتبه‌های ۳۵ و ۳۸ را بدست می‌آوردیم. چطور برخی از افراد رتبه‌های خوبی که در چند مسابقه کسب شده است را نمی‌بینند.

درخشش کهنی در حاشیه ها گم شد 

اینچه درگاهی بیان کرد: تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در سال‌های گذشته رتبه‌های سه رقمی و نزدیک به آخر را کسب می‌کرد، اما اکنون جزء ۱۱ نفر اول دنیا هستیم و رزرو فینال را بدست آوردیم و البته منتقدان این نتایج را نمی‌بینند. در آن زمان که رتبه‌های ۳۵ و ۳۸ در مسابقات ژیمناستیک کسب می‌شد اردو‌هایی در فرانسه برپا می‌شد، اما امروز ورزشکاران ما زیر نظر سرمربی ایرانی و با اردو‌های داخلی نتایج خوبی می‌گیرند و برخی از افراد هیاهو می‌کنند تا نتایج درخشان ژیمناستیک دیده نشود. آن‌ها برای اینکه نتایج خوب بازتابی نداشته باشد شروع به تهمت زدن می‌کنند و قربانی این موضوع ورزشکاران ملی پوش ما هستند و متاسف هستم که درخشش کهنی در حاشیه‌های به وجود آمده گم شد و آن طور که شایسته بود دیده نشد. ۱۱ مدال قهرمانی در ژیمناستیک گرفتیم که ۹ مدال در این ۲ سال کسب شده است. ۳ مدال برنز در این مدت که هیاهو ایجاد شد بدست آمد که خیلی‌ها خبر ندارند، چون حاشیه را وارد متن کردند. به هر حال قصد این افراد این است که موفقیت‌ها دیده نشود و اعضای ژیمناستیک به حاشیه بکشانند تا کار مثبت را خنثی کنند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره قطع شدن حقوق کیخا بیان کرد: کیخا شب گذشته در تماسی با من گفت که رویکردم از این مصاحبه مطرح کردن چنین موضوعی نبود و اصلا درباره اشتورتگات آلمان صحبت کردم و در حاشیه درباره حقوقم پرسیدند. حقوق را براساس مدالی که ورزشکار کسب کرده تا ۶ ماه مصوب می‌کنیم و پرداخت می‌شود و بعد از آن ورزشکار باید در مسابقات حضور داشته باشد و مقام بیاورد. کیخا سال گذشته حقوقش را دریافت کرد و امسال از فروردین ماه حقوق دریافت نکرد، اما او حدود یک ماه پیش مدال گرفت و اولین مدال نقره کشورمان در آسیا گرفت و برای نیم سال دوم و از مهرماه حقوقش را می‌دهیم. از ابتدای سال تاکنون به کیخا حدود ۳۱ میلیون پاداش دادیم و با وجود اینکه حقوق نگرفته برای مدال آوری اش پاداش تعیین کردیم. حتی ما در اردو‌ها شرایطی فراهم کردیم تا کیخا از خانواده اش دور نباشد و زن و بچه اش در کنارش باشند.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ژیمیناستیک ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار