داده کاوی رفتار کاربران فضای مجازی در ایام اربعین امسال از روند رشد جستجوی کلمه کلیدی «اربعین» در جستجوگر گوگل و ثبت بیش از ۹۵ میلیون لایک در شبکه‌های اینستاگرام و توئیتر حکایت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  داده کاوی (Data Mining) یک شرکت دانش بنیان در حوزه کلان داده (Big Data) از رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در ایام اربعین امسال نزدیک به ۳ میلیون پست با موضوع اربعین حسینی به اشتراک گذاشته شده و این پست‌ها ۹۵ میلیون بار لایک شده است.

رشد جستجوی کلمه «اربعین» در گوگل / ۹۵ میلیون لایک ثبت شد/////ثباتی

کاربران دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر نسبت به رویداد بزرگ اربعین حسینی بیش از ۲.۵ میلیون توئیت و ۲۸۳ هزار پست منتشر کرده اند.

رشد جستجوی کلمه «اربعین» در گوگل / ۹۵ میلیون لایک ثبت شد/////ثباتی

بررسی موضوعات حول محور حواشی رویداد بزرگ اربعین حسینی در فضای مجازی به تفکیک فعالیت کاربران در بستر‌های توئیتر و اینستاگرام نشان می‌دهد که بیش از ۲.۵ میلیون توئیت در مورد اربعین منتشر شده است. بیش از ۵۲ هزار کاربر در مورد اربعین در توئیتر صحبت کرده‌اند. مجموع این ۲.۵ میلیون توئیت، بیش از ۱۱ میلیون بار لایک شده است.

در همین حال بیش از ۲۸۳ هزار پست توسط ۸۹ هزار کاربر در مورد موضوع اربعین در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید شده است که این پست‌ها در مجموع بیش از ۸۴ میلیون بار لایک شده‌اند.

روند رشد جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با «اربعین» در موتور جستجوگر گوگل نیز جالب توجه است.

بررسی‌ها نشان می‌هد که روند جستجوی موضوعات کلیدی مرتبط با ایام اربعین و محرم در گوگل از سال ۸۹ تا سال ۹۷ سیر صعودی داشته است.

رشد جستجوی کلمه «اربعین» در گوگل / ۹۵ میلیون لایک ثبت شد/////ثباتی

همانطور که در تصویر می‌بینید روند جستجو در گوگل و در مورد موضوع خاص محرم در طول سالیان اخیر رو به افزایش است. به طوری که سال ۹۷ بیشترین میزان جستجوی کاربران در مورد اربعین و محرم را به خود اختصاص داده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.