۸۱ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌شرقی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند.

برخورداری ۸۱ درصدروستا‌های آذربایجان‌شرقی از آب سالمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان این مطلب گفت: هم اکنون برخورداری ۸۱ درصدروستا‌های آذربایجان‌شرقی از آب سالم ۸۷۵ هزار و ۳۷۱ نفر از مجموع یک میلیون و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت روستایی به آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی دسترسی دارند.

علیرضا ایمانلو افزود: تلاش می‌شود زمینه دسترسی همه ساکنان ۲ هزار و ۷۳۳ روستای آذربایجان شرقی به آب آشامیدنی بهداشتی و لوله کشی فراهم شود.

او با بیان اینکه ادغام شرکت‌های آبفای شهری با شرکت‌های آبفای روستایی آغاز شده است، اظهار داشت: این ادغام تا پایان سال کامل می‌شود، اما تعدیل نیرو در این فرآیند در استان مطرح نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بحث ادغام، سیاست وزرات نیرو است و در این زمینه هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، چون سیستم ما واحد است.

ایمانلو یادآوری کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تا پایان نیمه نخست امسال خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و ۳۳۳ هزار فقره انشعاب آب به جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر (۱۰۰ درصد) جمعیت شهری در ۶۲ شهر استان ارائه کرده است.

او ضمن درخواست از مردم آذربایجان شرقی برای اسراف نکردن آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در مصرگفت: هم اکنون آب مورد نیاز کلان‌شهر تبریز و تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های واقع در مسیر به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود از این رو لازم است مشترکان و همشهریان نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح از آب مدنظر داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش

۸۱ درصدروستا‌های آذربایجان‌شرقی از آب سالم برخوردارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.