عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجسمه قیصر امین پور بعد از کشف هنوز به جای خود بازنگشته خواستار توجه مدیریت شهری به المان‌های شهری شد.

کاظمی / انتقاد حق شناس از بی‌توجهی مجسمه‌ها و المان‌های شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه علنی این شورا درباره بی‌توجهی در حفظ و نگهداری مجسمه‌ها و المان‌های شهری به شهردار تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجسمه‌ها و المان‌های شهری از مصادیق بارز فرهنگ و هنر در کالبد شهر هستند، بیان کرد: المان‌های شهری باید بازتابی از ارزش‌ها و نگرش‌های فرهنگی جامعه بوده و به درستی جانمایی شوند.

حق شناس با تأکید بر اینکه سازه‌های هنری میراث شهر هستند و باید از آن‌ها نگهداری کرد، تصریح کرد: مدیریت شهری تهران طی چند دهه اخیر آن گونه که باید در توسعه و نگهداری المان‌ها و مجسمه‌های شهری موفق نبوده و هیچگاه راهبردی معین در این حوزه نداشته است .

او با تأکید بر اینکه هنوز هم زیباترین و اثرگذارترین مجسمه‌ها و المان‌های شهر تهران مربوط به قبل از انقلاب است، گفت: حتی در مراقبت و نگهداری همین میراث ارزشمند هم راهبرد قابل اتکا به چشم نمی‌خورد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انتظار داریم تضمین راهبردی مشخص برای توسعه، حفظ و نگهداری المان‌های شهری به عنوان بخشی از راهبرد هنری تهران در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: چنین راهبردی از یک سو باید تقسیم کار و هماهنگی حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را داشته باشد و از سوی دیگر هم باید ارزش‌ها و تنوع فرهنگی شهر را در نظر بگیرد.

حق شناس با بیان اینکه انتظار داریم در اسرع وقت اقدامات فوری در این خصوص انجام شوند، گفت: در حال حاضر مجسمه حکیم عمرخیام در پارک لاله وضعیت مطلوبی ندارد.

او خاطر نشان کرد: مجسمه قیصر امین‌پور هم بعد از سرقت و کشف هنوز به محل استقرار بازنگشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از تندیس بزرگان شعر و ادب، فلسفه و حکمت، ریاضیات و نجوم، دین و عرفان، شهیدان والا مقام باید مورد توجه قرار گیرد و نام و یادشان با هنر هنرمندان در ذهن و خاطره کودکان و شهروندان جاودان بماند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار