۱۳۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شاپور شمس رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۱۳۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان خبر داد.

او افزود: تمام شعب شورا‌های حل اختلاف استان به عنوان نخستین منطقه در کشور به سامانه خدمات الکترونیکی متصل هستند و تمام امور از طریق این سامانه انجام می‌شود.

شمس اضافه کرد: شعب شورا‌های حل اختلاف استان، ۶۵۰ نفر عضو و دبیر فعال دارند که ۲۲۰ نفر از این افراد از خدمات بیمه بهره‌مند شدند.

او، ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های رسیده به شورا‌های حل اختلاف را یکی از برنامه‌های این شور‌ها دانست و ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در زمینه صلح و سازش و استحکام آرا رتبه برتر در کشور را دارد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۱۴۷ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف شد که ۳۸ درصد این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شد.

شمس ادامه داد: این پرونده‌ها با تلاش معتمدان، ریش سفیدان و اعضای شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد و محکومان به قصاص از اجرای حکم رهایی یافتند.

او اظهار داشت: سال گذشته هم بیش از ۶۶ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شد که بیش از ۳۷ درصد آن منجر به صلح و سازش شد.

شمس بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۶۷ فقره پرونده قتل عمد که پس از رسیدگی در شعبات کیفری استان منجر به صدور حکم قصاص شده بود، با ورود شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شد.

او افزود: هم اکنون شعب ویژه انحصار وراثت، ایثارگران، کمیته امداد و شعبه ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات در استان فعال است.

انتهای پیام/ز

اتصال شعب شورا‌های حل اختلاف به سامانه خدمات الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار