مسابقات جهانی ووشو در حالی امروز در شانگهای چین آغاز شد که زهرا کیانی تالو کار کشورمان در رتبه چهارم قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جهانی ووشو در حالی از امروز در شانگ‌های چین آغاز شد که زهرا کیانی در بخش تالو و در فرم "جین شو "با امتیاز ۹.۵۴ در رتبه چهارم قرار گرفت. نمایندگان ماکائو، ویتنام و کره جنوبی در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.  

مسابقات جهانی ووشو در بخش ساندا هم امروز صبح شروع شد که عرفان آهنگریان در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور اول با برتری با اختلاف ۱۲ امتیاز برابر "جاناتان سوزا "برادو از برزیل در همان راند نخست  حریفش را "دیسکالیفه" کرد و به دور بعدی راه یافت. او در مرحله بعد با "عبدل هریس" از اندونزی مصاف می‌دهد.  

در ادامه این مسابقات الهه منصوریان بانوی ووشو کار کشورمان در وزن ۶۵ کیلوگرم عصر امروز با نماینده فرانسه و یوسف صبری در وزن ۷۵ کیلوگرم با حریفی از پاکستان و میلاد عارفی مقام در وزن ۸۵ کیلوگرم با رومانی مبارزه می‌کند.  

بلیت‌های مسابقات ووشوی قهرمانی جهان با قیمت ۳۵ تا ۳۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

باتوجه به اهمیت و قدمت ووشو در چین، میزبان تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری مناسب مسابقات اندیشیده است. بر این اساس، رقابت‌های تالو و ساندا در ۲ سالن مجزا که مجاور هم هستند برگزار می‌شود. نورپردازی مناسب نیز جلوه خاصی به سالن داده است.

نکته جالب، بلیت فروشی مجزا برای سالن‌های تالو و ساندا است. بلیت‌ها از ۳۵ تا ۳۶۰ هزار تومان (تبدیل واحد پول چین "یوان" به "تومان") فروخته می‌شود.

علاقمندان زیادی از ابتدای مسابقات در هر ۲ سالن حضور یافته اند. تماشاگران چینی به شدت ووشوکاران کشور خود را مورد حمایت قرار می‌دهند.

اعضای تیم ایران به دلیل عملکرد موفق در سال‌های اخیر از تیم‌های ویژه محسوب می‌شوند که ورزشکاران آن در بین علاقمندان و سایر تیم ها، شناخته شده هستند.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و رئیس کمیته نظارت بر مسابقات جهانی شانگ‌های و حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ایران در سالن پیکار‌های ساندا حضور دارند. علی نژاد ابتدا در سالن بخش تالو حضور یافت و جوایز نفرات برتر فرم "نن چوان" را اهدا کرد.


بیشتر بخوانید: رقبای جهانی ووشوکاران ایران مشخص شدند


انتهای پیام/ 

نتایج ووشو کاران کشورمان در روز نخست مسابقات جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار