اجتماع باشکوه اربعین حسینی با حضور مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اجتماع باشکوه اربعین حسینی صبح امروز هم‌زمان با اربعین ارباب بی‌کفن و با حضور خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سمنان برگزار شد.

این مراسم با حضور گروه‌های مختلف مردم، اتباع خارجی مقیم سمنان و مسؤولان در مصلای بزرگ سمنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قندهاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه این مراسم گفت: زیارت اربعین برای هیچ‌کدام از پیامبران الهی حتی نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) مطرح نشده و تنها برپایی آن برای امام حسین (ع) مطرح است.

او با بیان اینکه اربعین تداوم عاشوراست و عاشورا مبارزه حق علیه باطل بود، افزود: امام حسین (ع) در رأس این جریان هستند و در نقطه مقابل، امت یزیدی و در رأس آن، یزید ملعون قرار دارند؛ از ابتدای خلقت تا الآن این دو جبهه با هم درگیر بودند و در مقطعی به عاشورا رسید که اوج این درگیری بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) به جهان ثابت کرد که جریان حق اگر همه یارانش را هم از دست دهد، مقابل باطل سر تعظیم فرود نمی‌آورد و کرنش نمی‌کند، بیان کرد: آن‌ها این درس را به بشریت دادند و برای اینکه قیام عاشورا فراموش نشود؛ اربعین شکل گرفت.

قندهاری ابراز داشت: اربعین شهدای قم به پا شدن قیام مردم تبریز را به همراه داشت و اربعین شهدای تبریز را مردم یزد برپا کردند و باز شهید دادند و ادامه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

او در خصوص اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان  برای اجتماع بزرگ اربعین انجام داده است، اضافه کرد: این شورا با ستاد اربعین استان همکاری لازم را داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه این شورا در آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به ستاد‌های اربعین قرار دارد، بیان کرد: تمام دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور در خدمت ستاد اربعین هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام / م

حضور گروه‌های مختلف مردم در مصلای بزرگ سمنان در مراسم اربعین حسینی در سمنان

 

 

برچسب ها: اربعین ، محرم 98 ، مردمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.