مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت بادام دیم استان۲۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان سالانه چهار هزار تن بادام خشک برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم نقیبی مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کل سطح زیر کشت بادام آبی استان،  هشت هزار و ۹۰۰ هکتار است که هشت هزار و ۲۰۰  هکتار آن بارور است و سالانه از این سطح، هفت هزار و ۵۰۰ تن بادام خشک برداشت می‌شود.

او ادامه داد: سطح زیر کشت بادام دیم خراسان رضوی نیز ۲۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان  ۲۲ هزار هکتار بارور است و سالانه از مجموع باغ‌های دیم استان چهار هزار تن بادام خشک برداشت می‌شود.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تراکم زیاد مهمترین مشکل موجود باغ‌های بادام خراسان رضوی است که با ایجاد باغ‌های گسترده و در سطوح بالا  هم مصرف آب و هم میزان برداشت محصول و مدیریت باغ‌ها کنترل می‌شود.

۳۶۳ هزار بهره بردار فعال در بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.  

  
انتهای پیام//ف. س


تراکم زیاد مشکلی برای باغ‌های بادام استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.