فرماندار ویژه خرمشهر از بازگشت ۵۷۱ هزار نفر به کشور از طریق مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودّت فرماندار ویژه خرمشهر، صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت تردد در پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران گفت: کل زائرانی که از طریق مرز شلمچه به خاک کشور بازگشته‌اند، پانصد و ۷۱ هزار و ۱۸۶ نفر بوده است.

او ادامه داد: ۹۳۶ هزار نفر نیز برای حضور در راهپیمایی اربعین از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند که آمار تردد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را در این پایانه به ثبتت رسانده است.

معاون استاندار خوزستان در بیان اینکه روند بازگشت زائران آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در روز اربعین به اوج خواهد رسید، تصریح کرد: چندین موکب در مرز شلمچه تدارک دیده شده و در راه بازگشت زائران خدمات لازم را ارائه خواهند داد که به این تعداد افزوده خواهد شد.

مودّت گفت: تعداد ۷۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در پایانه شلمچه مستقر هستند تا کار انتقال زائران را صورت دهند، تعدادی از این اتوبو‌س‌ها کار انتقال را به سایر نقاط کشور صورت داده‌اند و تعدادی دیگر نیز در این پایانه حضور دارند.

او با اشاره به اینکه نرخ‌نامه اتوبوس‌ها مصوب و زائران طی نرخی که تعیین شده، بهای کرایه خود را بپردازند، افزود: مسافران حتی‌الامکان از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند.

فرماندار ویژه خرمشهر ضمن توصیه به زائرانی که با خودرو شخصی خود به مرز‌ها مراجعه کرده‌اند، از آن‌ها خواست که در هنگام برداشت با استراحت کافی اقدام به رانندگی و بازگشت به شهر‌های خود کنند و ادامه داد: برای استراحت زائرانی که خودرو شخصی به همراه دارند، امکانی مشخص شده که می‌توانند با استراحت کافی در جاده‌ها رانندگی کنند.

مودّت گفت: حسینیه‌ها و مساجد بسیاری در خرمشهر آماده پذیرایی از زائران هستند و اردوگاه باکری نیزب با ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر، برای اسکان زائران مهیا شده‌اند.

انتهای پیام/ د

بازگشت زوار اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.