سومین سوگواره فرهنگی، هنری و گردشگری با عنوان «هنر و حماسه» با موضوع اربعین حسینی کار خود را آغاز کرد.

سوگواره «هنر و حماسه» در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه این برنامه سومین دوره این نمایشگاه‌های هنری حماسی است، گفت: این برنامه پارسال در بوستان شاعران حماسی بعثت برگزار شد و یک کار هنرمندانه‌ای بود که سبب شد آن را الگویی برای مستمر بودن این نمایشگاه قرار دهیم و امسال نیز سعی شد تا کار نوتر و هنرمندانه‌تر برگزار شود و به همین دلیل با تاخیر در دهه آخر صفر برگزار شد.

ابراهیم گشتاسبی راد با اشاره به قدرت هنر در بیان مسائل، افزود: تلاش کردیم تا بتوانیم قسمتی از حماسه‌ای که امام حسین (ع) و یارانشان در کربلا اجرا کردند و الگویی برای قرن‌های متوالی شد، را با زبان هنر که زبانی گویا و بین المللی است، به مردم نشان دهیم.

او بیان کرد: همکاری و هم‌افزایی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف با سازمان فرهنگی و ارشاد سبب شده تا حدودی در حوزه فرهنگ و ارشاد آرامش ایجاد شود که نمونه‌های آن را در فعالیت‌های فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس مشاهده کردیم.

گشتاسبی راد بیان کرد: سازمان فرهنگی سعی کرده تا از تمام گروه‌های فرهنگی، نمایشی، هنری، سمن‌ها، پایگاه‌های مقاومت و... حمایت کند تا آن‌ها بتوانند با دغدغه کمتری برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

در ادامه نیز احد ده بزرگی، از شاعران شیرازی با بیان اینکه در واقعه عاشورا تمام گروه سنی از خردسال تا کهنسال حضور دارند، گفت: زنان از شخصیت‌های ویژه صحنه کربلا هستند، زنانی که با شعر و خطبه‌خوانی توانستند یاد و خاطره عاشورا را زنده نگه دارند.

همچنین، غلامرضا کافی یکی دیگر از شاعران شیرازی ضمن شعرخوانی با موضوع اربعین حسینی، افزود: همه هنر‌ها از مجموعه عناصری برخوردارند و در همه آن‌ها دو عنصر برون و درون مشترک است، برونه همان شکل شعر با ماهیت متفاوت است و بازخورد هنر و استفاده و کارکرد هنر به جانمایه و درونه هنر برمی‌گردد.

گفتنی است در این مراسم شاعران به قرائت اشعار مرتبط به عاشورا و ائمه اطهار (ع) پرداختند.

براساس این گزارش، به مناسبت اربعین حسینی آیین افتتاح سومین سوگواره فرهنگی، هنری و گردشگری با عنوان «هنر و حماسه»، توسط معاونت فرهنگی، هنری و مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری با همکاری نهاد‌های دولتی و خصوصی شهر شیراز و حضور شاعران، هنرمندان، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران شهرداری در خیابان ۹ دی برگزار شد.
انتهای پیام/م

خیابان ۹ دی میزبان سوگواره هنر و حماسه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار