معاون وزير امور خارجه کره جنوبي در ديدار با فرستاده ويژه دولت آمريکا به سئول بار ديگر تصريح کرد : تحريم خريد نفت ايران زيان هاي سنگيني به اقتصاد کره جنوبي وارد مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونهاپ، "رابرت آينهورن" فرستاده ويژه دولت آمريکا که مشاور ويژه وزير خارجه اين کشور در امور کنترل تسليحات و منع گسترش سلاح هسته اي است براي تحت فشار گذاشتن مقامات کره جنوبي و همراه کردن آنان با واشنگتن در تحريم خريد نفت ايران از ديروز به کره جنوبي سفر کرده است.

يونهاپ گزارش داد اين مقام آمريکايي به مقامات سئول گفته است ما اطمينان مي دهيم  در صورت همراهي کره جنوبي در تحريم خريد نفت ايران اثر آن را بر اقتصاد کره جنوبي کاهش دهيم. وي افزود: شرکاي واشنگتن بايد در اعمال فشار بر دولت ايران همراهي کنند که از آن جمله توقف خريد نفت و معاملات بانکي است.

"کيم جائه شين" معاون وزير خارجه کره جنوبي در پاسخ گفته است آمريکا بايد بپذيرد که  قبول اين پيشنهاد براي سئول بسيار دشوار است.

در همين حال گروهي از مردم کره جنوبي با اجتماع در برابر ساختمان وزارت خارجه اين کشور سفر فرستاده ويژه آمريکا را به سئول محکوم کردند و خواستار اخراج وي شدند.

مردم کره جنوبي از رئيس جمهور اين کشور خواستند تسليم خواسته هاي آمريکا نشود و استقلال اين کشور را مخدوش نکند.

در حال حاضر کره جنوبي ده درصد نفت مورد نياز خود را از ايران خريداري مي کند. پيش از اين نيز مقامات ژاپن در ديدار با وزير خزانه داري آمريکا پاسخ مشابهي داده اند. چين نيز درخواست  وزير خزانه داري آمريکا را در اين زمينه قاطعانه رد کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار