علیرضا آشناگر گفت: ۲ هزار و ۲۲ واحد صنعتی و ۶۰۰ واحد معدنی فعال در استان سمنان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: صنعت، معدن و گردشگری محور‌های سه‌گانه توسعه استان محسوب می‌شوند.

او با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۲ واحد صنعتی و ۶۰۰ واحد معدنی فعال در استان سمنان افزود: در دولت یازدهم در حوزه صنعت استان سمنان ۴۱۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی و ایجاد زمینه اشتغال برای هفت هزار نفر در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار سمنان از صدور ۹۱ پروانه بهره‌برداری نیز در حوزه معدن استان سمنان در دولت یازدهم خبر داد و عمده مشکل این استان در حوزه معادن را فقدان زیرساخت‌های لازم برای فرآوری مواد معدنی و آب و برق و گاز عنوان کرد.

آشناگر تأکید کرد: پروژه‌های نظیر فرآوری معادن در جنوب دامغان و شاهرود و تأمین برق این معادن از پروژه‌هایی است که نیاز به توجه جدی دارند.

آشناگر با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم در گمرک استان سمنان چهار هزار و ۷۵۱ مورد ثبت سفارش به ارزش ۸۹۷ میلیون دلار داشته‌ایم عنوان کرد: ۳۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار در این مدت صادرشده است.

تولید ناخالص داخلی استان سمنان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است

او با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی استان سمنان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است گفت: امسال در بخش کشاورزی در دامغان تنها ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمد باغداران پسته کار بوده است.

آشناگر از پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی این استان در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: سمنان در پرداخت تسهیلات رتبه دوم کشوری را دارد و در جلب رضایتمندی مردم نیز رتبه برتر کشوری را داراست.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.