وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان بوشهر توانمندی لازم را برای برگزاری میز صادرات خرما دارد و برای رونق بخشیدن به بازار خرما میز صادرات این محصول در بوشهر تشکیل می‌شود.

استان بوشهر در حوزه صنایع دریایی ظرفیت قابلی داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رضا رحمانی امروز در بازدید از شهرک صنعتی برازجان شهرستان دشتستان با بیان اینکه دشتستان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور است و خرمای کبکاب ثبت جهانی شده است، بیان کرد: اولویت ما در خوشه خرما، فعالیت‌های جدید در حوزه فرآوری و بسته‌بندی خرما است و باید به نحوی عمل شود که بتوانیم  این محصول را صادر کنیم.

او با اشاره به اینکه خرمای ایران در کشور‌های مختلف تقاضا دارد، افزود: در زمینه بسته‌بندی و تبدیل خرما به محصولات جدید باید تلاش شود و منابعی را که داریم در این مسیر هدایت کنیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از طریق منابعی که در اختیار دارد و هم از راه‌های دیگر از این صنعت حمایت خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان بوشهر توانمندی برگزاری میز صادرات خرما را دارد، گفت: با توجه به ارتباطات خوبی که با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ظرفیت تجاری و صادرات خوبی که از نظر منابع انسانی و فعالان اقتصادی در این استان وجود دارد باید این زمینه را فراهم کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه خوشه خرما که اجرایی شده در این مسیر کمک مؤثری خواهد بود، ادامه داد: برنامه ما این است که با توجه به توانمندی‌هایی که در هر استان وجود دارد، میز آن صنعت را در آن جا برگزار کنیم مانند میز صادرات نساجی در اصفهان، زعفران در مشهد و میز خرما که در بوشهر برگزار می‌شود.

او عنوان کرد:خرما به عنوان یکی از محصولات کشور ما در جهان شهره است و قابلیت صادرات دارد که امیدواریم در اقتصاد منطقه تأثیر خوبی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: فعالیت‌های جدیدی در سفر به استان بوشهر در حوزه معادن و صنعت و صنایع دریایی پیگیری شد.

انتهای پیام/م

خرما قابلیت صادراتی بالایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.