ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس، ۲ شکارچی زنده گیر پرندگان شکاری در دریاچه مهارلو را دستگیر کردند.

شکارچیان پرندگان شکاری در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص حضور صیادان غیرمجاز در زیستگاه‌های طبیعی، محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، ۲ نفر متخلف صید که یکی از آن‌ها اهل استان‌های جنوبی بود را دستگیر و به مقامات قضایی معرفی کردند.

او افزود: از متخلفان که اقدام به ساخت کوخه برای زنده گیری پرندگان شکاری کرده بودند، ادوات صید شامل تور و دام، و یک بُهله دلیجه و دو قطعه قمری کشف و ضبط شد که این پرنده‌ها در طبیعت رهاسازی شدند.

شکرانه اظهار کرد: همه ساله در زمان مهاجرت پرندگان شکاری در فصل پائیز، برخی افراد سودجو اقدام به ساخت کوخه برای زنده گیری این پرندگان ارزشمند برای صدور به کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌کنند که این عمل بر اساس قوانین محیط زیستی و معاهدات بین المللی جرم محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از مردم استان خواست، هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند تا شاهد صید این گونه پرندگان ارزشمند نباشیم.

کوخه یا کوخت، مکانی است که متخلفان، برای زنده گیری پرندگان شکاری می‌سازند و فردی که در این مکان به این قصد می‌نشیند را کوخه نشین می‌نامند.

انتهای پیام/چ

دستگیری شکارچیان در فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.