رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بینالود گفت: ترافیک در مسیر های بین مشهد و طرقبه و شاندیز در یک ماه اخیر تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش بار ترافیکی در طرقبه و شاندیزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سرهنگ سلیمان ایزدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بینالود گفت: ترافیک مسیرهای بین مشهد و طرقبه و شاندیز در این شهرستان با تمهیدات صورت گرفته ظرف یک ماه اخیر تا ۷۰ درصد کاهش یافته و روانتر شده است.

او تصریح کرد : روز پنجشنبه  به همین منظور با دستور دادستانی و شورای همتا در خراسان رضوی بولوار فرمانیه به سوی مجیدیه به عنوان مسیر بحرانی تعریف شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بینالود گفت: این مسیر آسفالته و به بلوار مجیدیه متصل شده است و هنگام سنگین شدن بار ترافیک مسیر بازگشایی می شود تا خودروها بتوانند از این مسیر وارد بزرگراه میثاق شوند.

 

سرهنگ ایزدی ادامه داد: همچنین ۲ مسیر برای ورود خودروها از طرقبه به میدان ملک در طرقبه و کوهستان پارک شادی در نظر گرفته شده تا زیر پل پرتوی گره ترافیکی ایجاد نشود.


او تصریح کرد: ساخت رمپ از ورودی طرقبه از کنار هتل ثامن به سوی میدان ملک نیز در دستور کار است که زمین این پروژه ملک شخصی است و شهرداری در حال رایزنی برای تملک آن می باشد.


طرقبه و شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است که تنها تنفسگاه کلانشهر مشهد محسوب می‌شود. 

شهر شاندیز به عنوان نخستین منطقه بین‌المللی نمونه گردشگری ایران در سال ۱۳۸۴ توسط دولت برگزیده شد. سوغات این شهرستان صنایع دستی، پوستین دوزی، بستنی و غذای معروف آن "شیشلیک" است.

بر اساس برخی آمارها "شاندیز" سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر جاذبه های طبیعی این خطه است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج استان به این منطقه سفر می کنند.

 

انتهای پیام// ز.م

 

کاهش بار ترافیکی در مسیر های بین مشهد و طرقبه و شاندیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.