عطایی درباره تمهیدات خدمات شهری شهرداری تهران برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین توضیحاتی داد.

اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این نهاد برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین (پیاده‌روی شهروندان تهرانی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)) گفت: از سال‌های گذشته مدیرت شهری برای آن دسته از شهروندانی که امکان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را نداشتند فضایی را فراهم کرد تا شهروندان از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در منطقه ۲۰ تهران در روز اربعین حسینی پیاده روی کنند.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) با تلاوت قرآن کریم و مرثیه سرایی و روضه خوانی آغاز می‌شود و پس از آن شهروندان در مسیر پیاده روی ۱۴ کیلومتری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پا می‌گذارند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری تمام توان خود را برای برپایی هرچه بهتر پیاده روی جاماندگان اربعین به کار گرفته است، گفت: در طول مسیر ۱۴ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین ۲۰۰ موکب با مشارکت مردمی و هماهنگی درون دستگاهی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند و شهرداری تهران نیز با ارائه مجوز به موکب‌ها سعی در خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان در روز اربعین دارد.

عطایی تصریح کرد: مسیر پیاده روی مراسم جاماندگان اربعین با نصب پلاکاردها و بنرها فضاسازی شده و در کنار آن نیز نظافت و لایروبی مسیر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مشارکت دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین گفت: در طول برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین نیروهای آتش نشانی و شهربان آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند که می‌توان گفت ۳۰۰ نفر از پرسنل شهربان در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین  به کار گرفته خواهند شد.

وی با اشاره به بازدید روز چهارشنبه مدیران شهری از مسیر ۱۴ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین گفت: روز چهارشنبه مدیران کلان شهرداری تهران به صورت پیاده مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را مورد بازدید قرار دادند تا برای برگزاری این مراسم هیچ گونه مشکل خدمت رسانی وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: خدمات رسانی اتوبوسرانی در پیاده روی جاماندگان اربعین 


عطایی با اشاره به خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در روز اربعین گفت: مترو تهران در روز اربعین حسینی به صورت رایگان به جابجایی شهروندان در مبادی راهپیمایی اقدام می‌کند و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از ساعات آغازین راهپیمایی تا اتمام آن و تا پایان شب به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که پیش بینی مدیریت شهری از تعداد شهروندانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند چه رقمی است، گفت: در راهپیمایی سال گذشته نزدیک به ۲میلیون نفر از شهروندان در مراسم راهپیمایی میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبد‌العظیم حسنی(ع) شرکت کردند و پیش بینی ما برای راهپیمایی امسال رقمی در حدود ۳ میلیون نفر است.

انتهای پیام/

تمهیدات ویژه شهرداری تهران برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز شنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار