رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تحت پوشش درمان قرار گرفتن بیش از ۹۳ درصد مبتلایان به ویروس HIV در چنارمحمودی خبر داد.

۹۳ درصد مبتلایان به HIV در چنارمحمودی تحت درمان قرار گرفتندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون بیش از ۹۳ درصد از بیماران مبتلا به ویروس HIV در چنارمحمودی تحت پوشش درمان قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه شناسایی و مراقبت از بیماران در کمال محرمانگی و آرامش در این روستا انجام می‌گیرد افزود: مشاوره تخصصی و انگیزشی برای پایبندی به درمان افراد بیمار صورت گرفته است.

جزایری اضافه کرد: آزمایشات سی دی فور تا کنون در اصفهان انجام می‌گرفت، اما هم اکنون این تجهیزات در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و یک دستگاه سنجش سی دی فور در روستای چنارمحمودی مستقر شده است.

او ادامه داد: یکهزار و ۹۵۰ مورد تست در روستای چنارمحمودی صورت گرفت که منجر به شناسایی بیماران شد.

جزایری با تأکید بر اینکه دارو‌های مربوط به بیماری HIV به صورت رایگان در اختیاران بیماران قرار گرفت و کلینیک بیماری‌های رفتاری در لردگان راه اندازی شد، اظهار داشت: همچنین راه اندازی سامانه الکترونیک مدیریت جامع درمان بیماری هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در روستای چنارمحمودی بود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش نیرو‌های مرکز مشاوره توسط متخصصان صورت گرفت؛ چندین نفر تحت درمان پیشگیری از عفونت‌های فرصت طلب قرار گرفتند.

جزایری افزود: ۹ تیم تخصصی و فوق تخصصی همه خدمات را به مردم روستا ارائه دادند.

او ادامه داد: با موافقت معاون بهداشت و درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک مرکز جامع سلامت روستایی در روستای چنارمحمودی بزودی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ز

یک مرکز جامع سلامت روستایی در چنارمحمودی راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار