مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: توسعه گردشگری استان اردبیل با شتاب فزاینده‌ای در حال تحقق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک با با تشکل‌های گردشگری استان اردبیل برای بررسی مسائل، موانع و اجرای برنامه‌های پیش‌رو جذب گردشگر در نیمه دوم سال و تحقق شعار زمستان بیدار در سرعین تصریح کرد: توسعه بخش گردشگری استان، قابل مشاهده است.

او با اشاره به اینکه اردبیل میزبان کنفرانس بین المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ است افزود: اقدامات انجام شده در استان در حوزه گردشگری باعث شد، اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اجرای نزدیک به ۱۰۰ جشنواره در سطح استان اذعان کرد و گفت: تک تک برنامه‌های اجرا شده با هدفگذاری جذب گردشگر و افرایش ماندگاری گردشگر بوده است

فلاحی تصریح کرد: طبق آمار‌های ارائه شده از سوی تشکل‌ها و مراکز اقامتی، ماندگاری گردشگران از ۱ روز به بیش از ۳ روز و گاه تا یک هفته ارتقا یافته است.

او شعار اردبیل بر قله گردشگری ایران را یادآور شد و گفت: در سالی که گذشت، طبق اعلام رسمی رسانه‌ها، اردبیل به عنوان مقصد اصلی سفر در کشور معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل سفر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در روز جهانگردی و هفته گردشگری به اردبیل را یادآور شد و گفت: حضور اعضای هیات رئیسه در استان به مدت ۳ روز، و بازدید از قابلیت‌های طبیعی و تاریخی برای نخستن بار بود که اتفاقی حائز اهمیت بشمار می‌رود.

خانه مسافر، فقط در زمان پیک قابل بهره‌برداری است

فلاحی ادامه داد: اهداف پیش‌روی اداره کل، اصلاح برخی نواقصات، تثبیت توفیقات حاصل شده و ارتقا هرچه بیشتر جایگاه گردشگری استان، در سطح ملی است.

او گفت: درخصوص تاسیسات گردشگری از جمله خانه مسافر‌ها باید طبق قوانین و مصوبات عمل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: بهره برداری از خانه مسافر‌ها در شهرستان سرعین در زمان پیک گردشگری، به مدت ۴ ماه قابل قبول است.

فلاحی با بیان اینکه ضوابط جدید بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری کشور در حال تدوین است، گفت: بعد از ابلاغ آئین‌نامه جدید، با مشورت و همکاری تشکل‌ها، نسبت به اعمال آن اقدام خواهیم کرد.

اردبیل نیازمند پروژه‌های جاذب گردشگر

او توجه به ذائقه و جنس مخاطب را یادآور شد و گفت: طراحی و اجرای پروژه‌های جدید نیاز امروز استان است که با نوآوری در ارائه خدمات و ایده‌های خاص قابل تحقق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: شناخت بستر، اصلاح وضع موجود و طراحی مناسب با درنظر گرفتن شعار طرحی برای آینده باید در اولویت کار قرار گیرد.

فلاحی از سفر قریب‌الوقوع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اردبیل خبرداد و تصریح کرد: با احصا هرچه سریع‌تر نیاز‌های استان می‌توان از این سفر بهره‌برداری مناسبی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اردبیل به انتخاب استاندار اردبیل به عنوان نماینده استانداران کشور در حوزه گردشگری اشاره کرد و خواستار احصا نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌روی گردشگری استان و کشور از تشکل‌های گردشگری برای اعلام آن توسط استاندار اردبیل در هیات وزیران شد.

فلاحی در ادامه گفت: پیشنهاد تعریف محور گردشگری جدید در شمالغرب کشور برای معرفی آن به گردشگران داخلی و خارجی ارائه شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.