رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه از اعزام دو گروه نمایشی به عراق جهت اجرای نمایش محیطی در مسیر پیاده روی اربعین در شهر‌های نجف اشرف و کربلا خبر داد.

اعزام دو گروه نمایشی استان کرمانشاه به عراقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا درند رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان کرمانشاه گفت: پس از استقبال گسترده مردم از اجرا‌های اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و تعزیه «پیاده راه عشق» در شهرقصرشیرین و مرز خسروی که به مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد توانستیم طی رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام دادیم دو گروه جهت اجرای نمایش‌های «حرف‌های گفتنی» و «آنجا که عشق حرف اول است» راهی کشور عراق شوند.

درند با بیان اینکه این نمایش‌ها در مسیر حرکت مردم به شهر‌های زیارتی اجرا خواهند شد، افزود: اجرای ۹ اثر در شهر‌های قصر شیرین و مرز خسروی در طول مسیر زائرین کربلا بسیار کار ارزشمندی است و هنرمندان ارزشی تئاتر استان همواره حضوری فعال در موضوعات مهم داشته‌اند.

او در پایان اضافه کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی تاکنون برنامه‌هایی، چون برگزاری همایش تئاتر خیابانی پاسداران ولایت، تئاتر خیابانی قرآن و عترت و اجرا‌های روز قدس و.. داشته‌ایم و برگزاری این سوگواره نشان از حضور فعال دفتر تئاتر خیابانی و هنرمندان این شهر دارد.

درند در پایان اظهار امیدواری کرد که این انجمن بتواند این سوگواره را در سطح ملی و حتی بین‌المللی برگزار کند.

انتهای  پیام/ز

 

 دو گروه نمایشی به عراق اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.