همزمان با اربعین حسینی، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) در آستان مقدس حضرت فاطمه صغری (س)، معروف به بی بی حیات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هوشنگ انکوتی سرپرست هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار کرمان گفت: همه ساله به مناسبت اربعین حسینی آیین تعزیه خوانی در آستان مقدس امامزاده بی بی حیات کرمان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در این مراسم، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) شبیه خوانی می‌شود، افزود: آیین تعزیه خوانی در حرم حضرت بی بی حیات (س) بعد از اقامه نماز جماعت ظهر در صحن جانبی حرم مطهر برگزار می‌شود.

انکوتی با اشاره به اینکه در این مجلس تعزیه ماجرای وداع حضرت علی اکبر (ع) با اهلبیت (ع) و در نهایت شهادت آن حضرت (ع) شبیه خوانی می‌شود، بیان داشت: آیین تعزیه خوانی، عبرت‌ها و درس‌های عاشورا را به زبان هنر به نمایش می‌گذارد و بسیار اثرگذار است.

 آستان مقدس حضرت فاطمه صغری (س) معروف به بی بی حیات، خواهر امام رضا (ع) در فاصله ۴۰ کیلومتری از بخش چترود کرمان واقع شده که است که در مناسبت‌های مذهبی از جمله: اربعین میعادگاه عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

مراسم سنتی، مذهبی تعزیه خوانی، همزمان با اربعین حسینی در سراسر استان کرمان برگزار می شود و هنرمندان تعزیه خوانی عشق و ارادت خود را به آستان مقدس اهلبیت (ع) شبیه خوانی می‌کنند.

انتهای پیام/ب

مجلس تعزیه در امامزاده بی بی حیات کرمان برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار