استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: تاکنون ۳۳ هزار زائر از این استان به کربلای معلی مشرف شده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر احمد عصر امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار زائر از استان کهگیلویه به کربلای معلی رفتند، گفت: ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۱۳ کمیته بر اساس برنامه‌ریزهای انجام شده، فعالیتشان را از پایان اربعین سال گذشته آغاز کرده است.

او با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد به توسعه پارکینگ شلمچه کمک کرده است، ادامه داد: بیش از ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف در شلمچه مستقر کردیم ضمن اینکه مهندسانی نیز برای کمک به این منطقه اعزام شده اند.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: ۳۱ موکب از این استان در ایران و عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند که از این تعداد ۱۰ موکب در کربلا و نجف برپا شده و ۱۷ موکب نیز در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان در این مسیر تردد می‌کنند، خدمات رسانی می کنند.

کلانتری یادآور شد: چهار موکب استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر در مرز شلمچه نیز تاکنون به حدود ۸۰۰ هزار نفر خدمات دهی کرده است.

او گفت: جوانان، بسیجیان و سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند ضمن اینکه ۱۲ هزار زائر این استان به وسیله ۸۰ دستگاه اتوبوس مربوط به سازمان حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد به منازلشان انتقال داده شدند.

انتهای پیام/ د

عبور زوار اربعین از مرزشلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.