فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائران اربعین کشور از ساماندهی مفقودان و گمشدگان در مرز‌های چهارگانه و کشور عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی علیزاده فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائران اربعین کشور گفت: ۷ ایستگاه راهنمای زائران در مرز‌های چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه و ۲ شهر مقدس کربلای معلی و نجف اشرف مستقر شده اند.

او بیان داشت: این ایستگاه‌های راهنما، ۲۹ نوع خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن ساماندهی مفقودان و گمشدگان در شهر‌های کربلای معلی و نجف اشرف است.

علیزاده با اشاره به اینکه ایستگاه‌های راهنمای زائران اربعین در مناطق و پایانه‌های مرزی و شهر‌های مقدس عراق سبب ایجاد آرامش برای زائران شده است تصریح کرد: در این ارتباط دولت عراق همکاری و مساعدت عالی با ایستگاه‌های راهنمای زائر داشته است.

فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائران اربعین کشور، جمعیت عظیم زائران اربعین حسینی را عامل ضرورت توسعه و افزایش ایستگاه‌های زائران و تنوع بخشیدن به خدمات عنوان کرد و اذعان داشت: با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت زمینه خدمات دهی به زائران بیش‌تر شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب در پایانه‌های مرزی و خدمات‌دهی روان و راهگشا به زائران به گونه‌ای که سفر معنوی اربعین به با کم‌ترین مشکل روبرو شود، اهمیت دارد، حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، سفر باحلاوت و خاطره انگیزی برای آنان رقم زده است و مشکلات این سفر معنوی را به حداقل ممکن رسانده است.

مهدی علیزاده در بازدید از پایانه و نقطه صفر مرزی چذابه با مسئولان سیاسی و مرزبانی گفتگو کرد و در جریان روند تردد زائران اربعین حسینی از این منطقه مرزی قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

استقرار ۷ ایستگاه راهنمای زائران در مرز‌های چهارگانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.