۱۳ هزار و ۶۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در صنایع غذایی و کشاورزی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران  امروز چهار شنبه ۲۴ مهرماه ۹۸ رعایت استاندارد برای صنایع غذایی را ضروری دانست و گفت: تاکنون شش هزار و ۵۰۰ واحد صنایع غذایی و کشاورزی کشور زیر پوشش کیفیت استاندارد قرار دارد.

او از صدور ۱۳ هزار و ۶۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در صنایع غذایی و کشاورزی خبر داد و افزود: استانداردسازی و کیفیت فراورده‌ها اصالت‌های کیفی، ایمنی عاری بودن از سموم و آفت و فلزات سنگین را برای مصرفکنندگان تامین می‌کند.

امینی ادامه داد: حدود ۲۱ درصد از صنعت کشور به صنایع غذایی و کشاورزی اختصاص دارد که این سازمان، با ورود به بازار مصرف و نمونه‌برداری از مواد غذایی و فراورده‌های غذایی بسته بندی شده را آزمایش و کیفیت‌سنجی می‌کند و بیش از ۹۰ درصد اقلام منطبق با استاندارد‌های کشور و بین المللی مطابقت دارد و در صورت تخلف اقلام بی‌کیفیت جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار مورد بازرسی صنایع غذایی و کشاورزی در سطح کشور انجام شده و در نیمه دوم امسال این طرح نظارتی بطور مستمر اداره خواهد داشت.

امینی، از صدور دو هزار و ۱۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید برای فراورده‌های تولید شده کشور در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت:در این مدت نیز ۱۰۰ مجوز نیز صادر شده است که به جمع تولید کنندگان استاندارد پیوستند.

او افزود؛ در شش ماهه نخست امسال با دو هزار و ۶۳۱ مورد تولید کننده محصولات غیراستاندارد اعمال قانون و پروانه افراد خاطی باطل شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار و ۶۵۳ استاندارد ملی در سطح کشور وجود دارد که شامل بخش عمده‌ای از اقلام مصرفی جامعه را تشکیل می‌دهد.

امینی تصریح کرد: ایران اسلامی توانسته است کرسی هیات مدیره فنی سازمان بینالمللی استاندارد را کسب کند و امروز یکی از ۱۵ عضو هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد است که برای ۱۷۵ کشور عضو تصمیم گیری می‌کند امروزه گواهی آزمون، بازرسی و کیفیت ایران در ۷۹ کشور جهان شناخته شده است.

او ادامه داد: در استاندارد غذا‌های حلال با تلاش و پیگیری‌های نمایندگی ایران استاندارد غذای حلال ۹۸ درصد با فقه جعفری مطابقت دارد.

امینی اظهار داشت: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار سهم غذای حلال در دنیا است که اگر سهم جمهوری اسلامی در این اقتصاد ۵ درصد باشد دیگر نیازمند نفت نیستیم.

او افزود: سازمان ملی استاندارد برای پیشبرد اهداف ۳۱ هزار و ۱۹۲ واحد تولیدی را با بیش از ۶۹ هزار فرآورده بصورت مستقیم کنترل می‌کنیم و ۳۷ هزار و ۴۸۲ پروانه در این راستا صادر شده است.

انتهای پیام/خ

شش هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کشور زیر پوشش کیفیت استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار