#تهران_ما موضوع بازنشستگی پرستاران با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با ارسال پیامک به بخش #تهران_ما باشگاه خبرنگاران جوان درخواست پیگیری بازنشستگی پرستاران در قالب مشاغل سخت و زیان آور را داشت.

این شهروند نوشته بود: بازنشستگی پرستاران با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور از مسئولان جویا شوید.


بیشتر بخوانید: تفاوت بیمه اجباری و اختیاری تامین اجتماعی چیست؟ 


پاسخ سازمان تأمین اجتماعی

بعد از پیگیری های خبرنگار ما سیدمحمدعلی جنانی مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: شغل پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است.

مدیر کل امور فنی مستمری‌ها های سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: پرستاران شاغل در دو گروه دسته بندی می‌شوند پرستارانی که در دستگاه‌های اجرایی و دولتی کار می‌کند و پرستارانی که تحت پوشش بخش خصوصی و قانون کار هستند.

او ادامه داد: پرستارانی که در دستگاه‌های اجرایی مشغول هستند از طرف سازمان امور استخدامی کشور جزء مشاغل سخت و زیان آور تایید شده و یه عنوان مشاغل سخت و زیان آور درجه بندی شده اند.

جنانی افزود: پرستارانی که تحت پوشش بخش خصوصی و قانون کار هستند باید به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست داده تا در کمیته بررسی شوند و بعد از بررسی مشخص می‌شود که می‌توانند مشمول قانون بازنشستگی پیش از از موعد باشد تا بتوانند با ۲۰ سال سابقه بدون شرایط سنی بازنشسته شود.

انتهای پیام/

شغل پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تایید شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
لطفا پیگیری کنید اگر پرستاری جز مشاغل سخت است و فرد میتواند با ۲۰ سال بازنشسته شود چرا اولا سازمان تامین اجتماعی زودتر از ۲۵ سال درخواست قبول نمیکند وتازه باید فرد متقاضی مابه التفاوت حق بیمه ۵ سال را پرداخت کند؟؟؟؟ این چه قانون مشاغل سخت است.۱۰ سال بخشودگی به ۵ سال تقلیل پیدا کرده و ۵ سال دیگر هم باید حق بیمه پرداخت شود.شاید من سواد ندارم کسی هست برایمان توضیح دهد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۱۶:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
خیلی جالبه
این یعنی کار پرستاری که تو بیمارستان‌های دولتی کار میکنه با کار پرستاری که توی بیمارستان‌های خصوصی کار میکنه متفاوته!!!!
آخرین اخبار