یکی از بزرگترین ایرادات فضای مجازی این است که افراد را از خویشتن نواز به دیگر نواز تبدیل کرده است و اگر دیگر نوازی صورت نگیرد، روان افراد آسیب می‌بیند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فوق دکتری روانشناسی سلامت گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد، زن و شوهرهایی که در زندگی واقعی خوشبخت هستند، تمایل کمتری به خوشبختی نمایی در فضای مجازی دارند.

 معصومه حاتمی، فوق دکتری روانشناسی سلامت و مدرس دانشگاه در بیست و نهمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «نمایش خوشبختی در فضای مجازی» دلایل و آسیب‎ها»، گفت: همه آدم‌ها دوست دارند مورد تایید باشند و امروز دنیای مجازی سرعت تایید این موضوع افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی افراد برای جلب توجه و گرفتن تایید به فضای مجازی روی می‌آورند، یعنی دچار بحران بلوغ هویتی هستند، افزود: نمی‌شود جاذبه‌های محیط را حذف کرد و برای دستیابی به ابزارها و شبکه‌های اجتماعی محدودیت ایجاد کرد، تنها باید معایب و آسیب‌های درگیر شدن به دنیای مجازی را تشریح کرد تا افراد به انتخاب دست بزنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: یکی از بزرگترین ایرادات فضای مجازی این است که افراد را از خویشتن نواز به دیگر نواز تبدیل کرده است و اگر دیگر نوازی صورت نگیرد، روان افراد آسیب می‌بیند.

حاتمی با بیان اینکه نمایش خوشبختی اصلا خطا نیست اما اقرار در نمایش خوشبختی خطاست، بیان کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد، زن و شوهرهایی که در زندگی واقعی خوشبخت هستند؛ تمایل کمتری به خوشبختی نمایی در فضای مجازی دارند، چون دو طرف در دنیای واقعی تاییدهای مورد نیاز را گرفته‌اند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار