سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حدود پنج هزار انواع تابلو و علائم جاده‌ای با هدف ارتقای ایمنی تردد در محور‌های مواصلاتی در نیمه شمالی این استان نصب شد.

نصب ۵ هزار علائم ایمنی در جاده‌های نیمه شمالی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی حمل ونقل جاده ای سیستان وبلوچستان؛ ایوب کرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان  گفت: حدود پنج هزار انواع تابلو و علائم جاده‌ای با هدف ارتقای ایمنی تردد در محور‌های مواصلاتی و تسهیل جابجایی مسافران در ۶ ماه نخست امسال در نیمه شمالی این استان نصب شد.

ایوب کرد با بیان اینکه علائم جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی، زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند، افزود: این علائم شامل تابلو‌های اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما و انتظامی در محور‌های مواصلاتی بوده است.

او  پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، لکه گیری جاده ها، نصب تابلوها، بازسازی و نوسازی تابلو‌های ایمنی قدیمی و فرسوده را از دیگر اقدامات این اداره در راستای ایمنی محور‌های مواصلاتی بیان کرد و اظهار داشت: همچنین در این مدت عملیات خط کشی هزار و ۳۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی نیمه شمالی استان در این مدت انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تشکیل چهار اکیپ راهداری و راهسازی برای اجرای امانی پروژه‌های راهداری و خصوصاٌ اجرای طرح «ابرار»، نصب نیوجرسی و گاردریل به طول ۶ کیلومتر، اجرای علایم اطلاعاتی جمعاً به میزان ۳۰۰ متر مربع، تکمیل و رفع نواقص روشنایی ۱۸ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی، نصب ۲۵ دستگاه چراغ چشمک زن، اجرای ۱۰۶ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و ۱۴۴ کیلومتر فوگ سیل در محور‌های مواصلاتی را، از دیگر اقدامات مهم بخش راهداری در این مدت ذکر کرد.

کرد از رفع، اصلاح و ایمن سازی کامل پنج نقطه پر تصادف در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در شش ماهه اول سال خبر داد و افزود: مواردی دیگری شامل تنقیه پل‌های محور‌های مواصلاتی، مرمت پل‌های حرمک و شیله، ترمیم و بازسازی هفت دستگاه آبنما در محور سراوان - کوهک، تعریض و ایمن سازی ورودی شهر بنجار، بهسازی و روکش آسفالت ۶ کیلومتر راه اصلی و اصلاح شیب شیروانی جمعاً به طول ۲۰ کیلومتر نیز، در این مدت انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت کار نیرو‌های راهداری گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان و وجود شبکه گسترده راه‌های شریانی و اصلی در این منطقه از کشور، حفظ و نگهداری آن به عنوان سرمایه ملی و زیر ساخت حیاتی، جز با تلاش و همت دو چندان همکاران پر تلاش ما در مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، میسر نیست.

انتهای پیام/ع

نصب علائم ایمنی در جاده های سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار